پنجشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۵:۵۴
۰ نفر

بایرن مونیخ که در این فصل به دنبال دستیابی به قهرمانی 3جانبه در بوندس‌لیگا،‌ جام‌حذفی آلمان و جام یوفا است، پنجشنبه شب در دیدار رفت یک‌چهارم نهایی جام یوفا میزبان حریف خطرناکی چون ختافه است.

اگرچه بایرن قهرمان 4 دوره این  رقابت‌ها، بزرگترین مدعی تورنمنت این فصل است اما ختافه در اولین حضور خود در جام یوفا با عبور از سد حریفانی چون تاتنهام، بنفیکا، آ.ا.ک آتن و اندرلشت رقیب سرسختی نشان  داده است.

 شاگردان لادروپ سعی دارند همچون آلاوس، تیم کوچک دیگری از اسپانیا که در اولین تجربه اروپایی خود به فینال جام یوفای 2001 راه یافت، شگفتی‌ساز شوند. ختافه که در جدول لالیگا در رده دوازدهم قرار دارد با شکست 2 بر صفر خانگی مقابل اوساسونا وضعیت حساسی در لیگ پیدا کرده است.

رویترز به نقل از لادروپ در این باره می‌نویسد: «ما  می‌خواستیم مقابل اوساسونا امتیاز بگیریم تا با آرامش بیشتری در این  بازی (مقابل بایرن) حاضر شویم اما نشد. ولی نکته مثبت این  اتفاق این  است که دیگر لازم نیست برای دیدار با بایرن  در بازیکنان انگیزه ایجاد کنیم.»

بایرن هم باوجود تساوی یک بر یک مقابل نورنبرگ هنوز با 7 امتیاز فاصله از هامبورگ موقعیت خوبی در صدر جدول بوندس‌لیگا دارد. لوکاس پودولسکی که  در این  دیدار اولین گل فصل خود در بوندس‌لیگا را به ثمر رساند، به دلیل  مصدومیت مچ پا، با احتمال غیبت در بازی امشب مواجه بود اما به نظر می‌رسد مشکل او برطرف شده است. این  بازیکن که 5 گل در جام یوفا به ثمر رسانده، یکی از کلیدی‌ترین  مهره‌های بایرن در این  رقابت‌ها به شمار می‌رود.

فرانک ریبری، هافبک فرانسوی تیم هم سعی کرده تا برای غلبه بر حریف امشب از تجربیات هموطنان خود در بارسلونا استفاده کند. به گزارش آسوشیتدپرس، این بازیکن با لیلیان تورام و تیری آنری درباره ختافه صحبت کرده است.

وی در این باره می‌گوید: «آنها به من  گفتند که ختافه تیمی خوب و سرشار از بازیکنان ماهر است و بازی کردن در ورزشگاه آنها خیلی سخت است، به همین  دلیل خیلی برای ما مهم است که در خانه پیروز شویم و بهترین حالت این  است که گلی دریافت نکنیم. ما باید حمله کنیم و آنها را تحت فشار قرار دهیم.»

اگر بایرن در این مرحله از ختافه عبور کند و بایرلورکوزن، دیگر نماینده آلمان هم بتواند زنیت سن‌پترزبورگ را پشت سر بگذارد، یکی از 2 دیدار مرحله نیمه‌نهایی به  یک تقابل آلمانی  تبدیل خواهد شد. لورکوزن  روز  یکشنبه 2 بر صفر به اینتراخت فرانکفورت باخت تا با
10 امتیاز اختلاف نسبت به بایرن در رده چهارم قرار بگیرد. 

ترانکیلو بارنتا هافبک لورکوزن، امیدوار است  که تیمش در دیدار امشب مقابل حریف روس عملکرد  بهتری ارائه کند:‌«ما (در بازی با اینتراخت) جلوی دروازه حریف خوب کار نکردیم و حالا وقت آن است که در دیدار جام یوفا با زنیت، واکنش مناسبی نشان دهیم.» زنیت که با گذشت 3 بازی از لیگ روسیه در رده هفتم جدول لیگ این  کشور قرار دارد، روی پاول پوگربنیاک که در 4 بازی اخیر در جام یوفا 4 گل زده، حساب ویژه‌ای می‌کند. این  مهاجم اکنون با 7 گل زده در جدول گلزنان جام یوفا در کنار لوکاتونی، مهاجم  بایرن‌مونیخ قرار گرفته است.

فیورنتینا تیم چهارم جدول سری A، در تقابل با آیندهوون به دنبال جبران شکست
3 بر یک روز یکشنبه مقابل اودینزه در لیگ است. آدریان موتو بهترین گلزن این تیم که محروم بود، امشب در ترکیب تیم حضور خواهد داشت.

اسپورتینگ لیسبون نیز که به مصاف رنجرز می‌رود، ولادیمیر استویکوویچ دروازه‌بان خود را به دلیل کشیدگی عضله در اختیار ندارد. ضمن اینکه حضور رودریگو تیو، مهاجم این  تیم هم به دلیل مصدومیت زانو با ابهام روبه‌روست. اسپورتینگ امیدوار است تا در اروپا عملکرد بهتری نسبت به لیگ ارائه کند. این تیم با 20 امتیاز فاصله از پورتو صدرنشین لیگ پرتغال، در رده پنجم قرار گرفته است.

کد خبر 47548

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز