جراحان در بریتانیا یک توده شاخ‌مانند ۱۴ سانتی‌متری را از پشت یک مرد دچار سرطان پوست برداشتند.

skin horn

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی «ژورنال پزشکی بریتانیا» (BMJ) نوشت یک مرد ۵۰ ساله در بیمارستان کنتس چستر برای برداشتن این شاخ جراحی شد و با پیوند پوست برداشته شده از ران او محل جراحی‌ترمیم شد.

نویسندگان این مقاله گفتند این مرد یک بیمار کم‌خطر ازلحاظ سرطان پوست به شمار می‌رفت و چندان در معرض نور خورشید قرار نگرفته بود.

بر اساس این مقاله، این بیمار کار یدی انجام می‌داد و خانواده‌اش سابقه خانوادگی سرطان پوست نداشت.

این رشد سرطانی در طول سه سال بزرگ شده بود، اما پزشکان از اینکه سلول‌های سرطانی در گره‌های لنفاوی در بیمار وجود نداشتند، شگفت‌زده شدند.

این پزشکان گفتن هدفشان افزایش آگاهی مردم درباره سرطان پوست است.

آنان یادآور شدند: «ما مورد نادری از یک سرطان پوستی از نوع کارسینوم سلول پوستی کاملاً تمایزیافته بسیار بزرگ را در بیماری در یک کشور توسعه‌یافته با دسترسی رایگان به مراقبت‌های بهداشتی را گزارش می‌کنیم.

«وضعیت این بیمار نشان می‌دهد در حال حاضر با وجود آگاهی عمومی درباره سرطان پوست و اقدامات گسترده مراقبت بهداشتی در بریتانیا، مواردی مانند هنوز پیدا می‌شوند و در تور مراقبت بهداشتی نمی‌افتند.»

آنان گفتند این نوع سرطان پوستی که بیمار دچار آن بود، دومین سرطان شایع غیر ملانومی پوست است و اغلب موارد آن بسیار زود پیش از آنکه تبدیل به «شاخ‌های اژدهایی» شوند تشخیص داده و درمان می‌شوند.

کد خبر 476136

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha