شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر برای اولین بار از زمان رسیدن به قدرت در سال ۲۰۱۳ امروز وارد تهران شد تا یکی از ۳ رویداد مهم دیپلماتیک منطقه‌ای امروز ایران را رقم بزند.

روحانی و امیر قطر

به گزارش همشهری آنلاین، فعالیت‌های دیپلماتیک ایران در منطقه، امروز روز پرکاری را دارد. صبح امروز محمدجواد ظریف به نمایندگی از دولت و ملت ایران برای شرکت در مراسم گرامیداشت سلطان فقید عمان به مسقط سفر کرد و با سلطان هیثم بن طارق پادشاه جدید عمان دیدار کرد. همچنین ظهر امروز هم ایران میزبان امیر قطر بود و تا عصر هم قرار است هیات سوری به ایران سفر کند.

دیدار ظریف با سلطان هیثم بن طارق پادشاه جدید عمان

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری روز یکشنبه به طور رسمی از شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در مجموعه تاریخی- فرهنگی سعد آباد استقبال کرد. در این مراسم پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور، دکتر روحانی و شیخ تمیم از یگان تشریفات سان دیده و سپس هیات های عالیرتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

مذاکرات خصوصی رئیس جمهور ایران و امیر قطر بلافاصله پس از مراسم استقبال رسمی آغاز شد و پس از گفت و گوی خصوصی سران دو کشور، مذاکرات مشترک هیات های عالیرتبه دو کشور به ریاست دکتر روحانی و شیخ تمیم برگزار می شود. 

  •  هیأتی بلندپایه از سوریه به تهران سفر می‌کند

همچنین منابع سوری گزارش دادند که یک هیأت بلندپایه سوری به ریاست «عماد الخمیس» نخست‌وزیر این کشور امروز به تهران سفر می‌کند. بر اساس گزارش فارس، «عماد خمیس» نخست‌وزیر سوریه امروز یکشنبه در رأس یک هیأت بلندپایه به منظور بررسی راهکارهای تقویت روابط دوجانبه و تحولات منطقه، امروز به تهران سفر می‌کند.

روزنامه سوری«الوطن» با اعلام این خبر به نقل از برخی منابع دیپلماتیک نوشت که هیأت عالی‌رتبه سوری در سفر امروز خود به تهران با مقامات ارشد این کشور دیدار و درباره روابط دوجانبه، تلاش برای تقویت روابط در تمامی سطوح و نیز تحولات پرشتاب منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو خواهد کرد. این منابع، رایزنی هیأت سوری با مقامات ارشد ایرانی در این مرحله به ویژه پس از ترور سردار قاسم سلیمانی را ضروری خواندند. به گفته این منابع، حمله تلافی‌جویانه ایران به پایگاه‌های آمریکا در منطقه نیز سیلی محکمی به آمریکا و پیام روشنی به واشنگتن بود مبنی بر اینکه دیگر در این منطقه جایی ندارند و باید از آن خارج شوند. الوطن همچنین نوشت که «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه و سرتیپ«علی عبدالله ایوب» نیز از جمله اعضای این هیأت هستند.

کد خبر 477655

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha