حسین تیموری کرمانی، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی افزود: تاکسی های LPG سوز هر ۶ ماه یک بار در پارک سوار بیهقی مورد تستهای ادواری قرار میگیرند و مخازن آنها نیز تست میشود اما مخازن تاکسیهای CNG سوز مورد تستهای ادواری قرار نمیگیرند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، وی با بیان اینکه کوتاهی در تست فنی مخازن سوخت تاکسیهای CNG سوز، خطرناک است و حوادث جبرانناپذیری را به دنبال خواهد داشت ، گفت: گازی که مورد استفاده قرار میگیرد رطوبت زیادی دارد و رطوبت نیز خوردگی مخازن را به دنبال خواهد داشت که این مساله میتواند خطر انفجار را ایجاد کند و در واقع آنچه اتوبوسهای گاز سوز را تهدید میکند برای تاکسیهای گاز سوز نیز خطری جدی محسوب میشود.
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی با تاکید برآنکه باید هرچه سریعتر امکانات لازم برای تست مخازن خودورهای گازسوز را متولیان و مسئولان امر فراهم سازند، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۵ هزار تاکسی LPG سوز و حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی CNG سوز در تهران خدمات رسانی میکنند که متاسفانه مخازن تاکسیهای CNG سوز تاکنون مورد تستهای ادواری قرار نگرفته اند.