دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

ناصر قراگزلو: تغییرات مدیریتی در باشگاه صباباتری تحولات زیادی را در این تیم در پی داشت.

رابطه نه‌چندان خوب محمدحسین ضیایی، سرمربی وقت صباباتری با چند بازیکن این تیم و البته اختلافات آشکار با فریدون فضلی، منجر به این شد تا  مدیران جدید صباباتری   محمدحسین ضیایی را از سرمربیگری این تیم کنار بگذارند و یحیی گل‌محمدی را به عنوان سرمربی جدید صباباتری انتخاب کنند.

یحیی گل‌محمدی دوست ندارد در مورد مسائل حاشیه‌ای تیمش صحبت کند.

او در گفت‌وگو با همشهری در پاسخ به این  سئوال که آیا قبل از آغاز کار از ضیایی اجازه گرفته، می‌گوید: «نه. از ضیایی اجازه نگرفتم، چون برخی از مسائل در تیم ما اتفاق افتاد که نمی‌خواهم آنها را بشکافم. سرمربی قبلی در صباباتری کارهایی انجام داد که به هیچ‌وجه صلاح ندیدم برای شروع مربیگری از وی اجازه بگیرم.»

  • چطور شد مربیگری صباباتری را پذیرفتی؟

بعد از اتفاقاتی که در باشگاه به‌خصوص از جانب سرمربی ما افتاد، قبول مربیگری صبا یک ریسک بود اما من این ریسک را کردم تا تیم از شرایط بدی که به آن دچار شده بود، خارج شود.

  • در دیدار برابر استقلال اهواز چه شد که تصمیم گرفتی به عنوان سرمربی - بازیکن مقابل حریف قرار بگیری؟

قبول دارم یک مقدار ریسک کردم چون به هرحال در آن مقطع بازیکنان از لحاظ بدنی، تاکتیکی و روحی – روانی در وضعیت چندان خوبی قرار نداشتند. ضمن اینکه دو بازیکن ثابتم را در اختیار نداشتم، به همین دلیل مجبور شدم بازی کنم.

  • یعنی قلباً دوست نداشتی بازی کنی؟

خیر، چون معتقدم یک مربی وقتی قرار باشد بازی‌ هم بکند، تمرکز خود را از دست می‌دهد. دقیقاً چنین مشکلی برای من در دیدار برابر استقلال اهواز به وجود آمد و من به عنوان سرمربی تمرکز خوبی در زمین نداشتم.

  • اما علی دایی این کار را در سایپا انجام داده بود؟

پست من و دایی با هم فرق می‌کند. معتقدم یک مربی در پست فوروارد راحت‌تر می‌تواند در زمین کار کند.در بازی با استقلال‌اهواز تمام ضدحمله‌های آنها روی دروازه ما گل شد.
چنین شکست پرگلی حق ما نبود اما حضور من به عنوان سرمربی باعث شد تمرکزم در دفاع از دست برود.

  • در اولین سال مربیگری‌ات توانایی قهرمان کردن صبا را داری؟

من فقط به مطرح شدن خودم فکر نمی‌کنم. به نظر من تیم ما زمانی قهرمان می‌شود که همه یک جور فکر کنند.

  • در صباباتری همه به قهرمانی فکر می‌کنند؟

اگر بگویم من به قهرمانی فکر نمی‌کنم، دروغ گفته‌ام اما نمی‌خواهم با مطرح کردن موضوع قهرمانی فشار روانی ناخواسته‌ای را به تیمم وارد کنم. خوشبختانه در تیم ما اراده بهتر شدن وجود دارد، مسئله‌ای که مرا به آینده صبا بیش از پیش امیدوار کرده است.

  • صبا قدرت قهرمانی و رقابت با مدعیان اصلی ازجمله سپاهان و پرسپولیس را دارد؟

به نظر من قهرمانی ابزار و زمان می‌خواهد. تیم ما تقریباً یک سال را بیهوده از دست داد. بازیکنان ما از لحاظ تاکتیکی سردرگم بودند و تا حد نابودی پیش رفتند تا جایی که صبا تا رده هفتم و نهم جدول نیز نزول کرده بود.

  • رابطه شما با بازیکنان صبا چگونه است؟

اختلاف سنی زیادی بین من و بازیکنان وجود ندارد و رابطه دوستانه بین من و آنها متقابل است. باور کنید در این 16، 17 سالی که بازی کردم چنین تیم یکدست و بی‌حاشیه‌ای را ندیدم. این امر مرا واقعاً  به کار و موفقیت در این تیم خوشبین ساخته است.

  • پس باید از چنین بازیکنانی انتظار قهرمانی داشته باشی.

قطعاً، انتظار قهرمانی از این تیم، توقع زیادی نیست. به اعتقاد من اگر بازیکنان صبا خودشان باشند، قهرمان خواهند شد و مطمئناً در رقابت با تیم‌هایی نظیر سپاهان و پرسپولیس، آنها را خواهند گرفت.

  • سقف مربیگری‌ات کجاست و فکر می‌کنی در مربیگری نیز مثل دوران بازیگری‌ات موفق می‌شوی؟

به آینده مربیگری‌ام خوشبینم. مربیگری را دوست دارم و از کار کردن به عنوان مربی لذت می‌برم. همیشه خواهان پیشرفت بودم اما باید دید در راه مربیگری به چه موفقیت‌هایی دست خواهم یافت و خدا چقدر مرا در راه سختی که انتخاب کرده‌ام کمک خواهد کرد.

کد خبر 48032

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز