مسابقه «زنان در شهر» با هدف جلب مشارکت بانوان در طراحی المان‌های شهری و رفاهی با نگاه محیط زیستی، از سوی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 6 برگزار می‌شود.

ساخت از دوریختنی ها

همشهری آنلاین/ زینب زینال زاده: المان‌های شهری با هدف رفاه شهروندان و ایجاد زیبایی بصری در شهر نصب می‌شوند. طرح‌های خلاقانه و ایده‌های نو به مدیران شهری کمک می‌کند تا گام‌های موثری در زیبا سازی چهره شهر بردارند. معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 6 در اقدامی جالب و ابتکاری، برای جلب مشارکت بانوان، مسابقه «زنان در شهر» را برگزار می‌کند.
«فرزاد هنرور»، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه6، در توضیح بیشتر این مسابقه می‌گوید: «بارها مشاهده شده که بانوان در طراحی‌های شهری و هنری به نکات ریز دقت می‌کنند که ممکن است از نگاه آقایان دور بماند.»او ادامه می‌دهد: «شهربانو متعلق به بانوان است و برگزاری این مسابقه فرصتی پیش می‌آورد تا خودشان برای زیباتر شدن شهرشان قدم پیش بگذارند و آن را مطابق سلیقه‌شان طراحی کنند.»
به گفته هنرور، بانوان هنرمند با مشارکت در نقاشی‌های دیواری، هنر و خلاقیتشان را ثابت کرده‌اند: «این مسابقه تفاوت زیادی با کار روی دیوار دارد. قرار است در این رقابت بانوان طرح‌ها و ایده‌های خود را با استفاده از مواد دور ریختنی اجرایی کنند.»
بارها شاهد برپایی نمایشگاه «بهترین‌ها از دور ریختنی‌ها» بودیم، اما معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه6 می‌گوید: «تا کنون تنها نمایشگاه و جشنواره در حوزه استفاده بهینه از پسماندهای تفکیک شده برگزار شده است اما در این رقابت قرار است بانوان کارهای بزرگتری انجام دهند و ایده‌هایشان در شهربانو منطقه6 بهرهبرداری شود.»
ساخت انواع گلدان ایستاده و دیواری، طراحی سطل زباله، ساخت مجسمه و تندیس، ایجاد دیوار سبز، ساخت چراغ‌های روشنایی و طراحی نیمکت‌ها و مبلمان ویژه مادر و کودک، از موضوعهای مسابقه هستند.بانوان تا 15 بهمن ماه فرصت دارند ایده‌ها و طرح‌های خود را به نشانی بلوار کشاورز، جنب بانک سرمایه، معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 6، طبقه اول، اداره امور بانوان ارسال کنند.
 

کد خبر 480993

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha