جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

مهرین نظری از تهران: چندی پیش در مدرسه‌مان جلسه‌ای با عنوان «درس خواندن برای کنکور» برگزار شد. در این جلسه، مدیر مجله «موفقیت» در باره راه‌های موفقیت در کنکور برایمان صحبت کرد

او در صحبت‌هایش به نکته‌ای اشاره کرد که برایم خیلی جالب بود. او گفت: «مهم‌ترین کاری که باید برای کنکور انجام دهیم تعیین هدف است؛ هدف، هدف و هدف!  بعد باید با اراده‌ای محکم  به سوی آن گام برداشت!» به این فکر کردم، ما که برای کنکور تلاش می‌کنیم، هدفمان از رفتن به دانشگاه چیست؟ پول؟ مقام؟ موقعیت اجتماعی؟ علاقه؟ برای همین، نظر چند نفر از دوستانم را  پرسیدم.

سارا امامی، سوم ریاضی می‌گوید: «من به خاطر علاقه‌ام درس می‌خوانم. به همین خاطر فکر می‌کنم زحمت‌هایم حقیقی است. فعلاً بالاترین هدف من تحصیل در رشته‌ای است که دوست دارم و همه تلاشم را روی این موضوع متمرکز کرده‌ام.»

زهرا قاسمی، سوم تجربی می‌گوید: «من به سه دلیل می‌خواهم تحصیل کنم: یکی به خاطر بعد معنوی آن است، چون می‌خواهم پزشک کودکان بشوم و فکر می‌کنم که لذت کمک به کودکان پاک و معصوم بالاتر از هر لذتی است. دیگر به خاطر علاقه‌ای است که به این رشته دارم. کمی هم به موقعیت اجتماعی که تحصیل برایم مهیا می‌کند، فکر می‌کنم.»

پدیده بیگ‌زاده، سوم انسانی می‌گوید: «هدف من از تحصیل موقعیت اجتماعی آن است؛ چون هر کسی برای داشتن شغل و زندگی خوب به تحصیلات و دانش نیاز دارد.»

مهسا مرتضایی، دوم ریاضی می‌گوید: «برای من مدرک مهم نیست، من به خاطر خودم زندگی می‌کنم؛ به همین دلیل آنچه به آن علاقه دارم، هدف من است و استفاده درست از آن در زندگی .»

تصویرگری از وستا غیاثی

راحله خدادادی، سوم ریاضی می‌گوید: «به نظر من تحصیل در هر رشته‌ای سبب بالا رفتن توانایی روح و اندیشه انسان می‌شود و  یکی از هدف‌های من کسب این امتیاز است. انسان هرچه بیشتر بداند، تعداد سؤال‌ها و مسائلی که با آنها روبه‌رو می‌شود بیشتر می‌شود. هدف دیگرم رویارویی با این مسائل و حل آنهاست و هدف آخر  از تحصیل کمک به همنوع است.»

ارمغان صابری، دوم تجربی می‌گوید: «هدف من از تحصیل مجموعه‌ای از علاقه های شخصی، موقعیت اجتماعی و مطرح شدن در جامعه است.»

رعنا جلالی، دوم انسانی می‌گوید: «مهم‌ترین هدف من موفقیت است. بعد از کسب موفقیت، موقعیت اجتماعی برایم مطرح است، هم در خانواده و هم در جامعه، همچنین افتخاری که خانواده به موفقیت من می‌کنند.»

فاطمه مهدوی، سوم ریاضی می‌گوید: «خواندن درس‌هایی که به آن علاقه دارم برایم لذت بخش است و همین لذت در تحصیل هدف من است.»

فاطمه تقی‌پور، سال اول می‌گوید: «علاقه در تحصیل سبب پیشرفت می‌شود؛انسان با تحصیل برای اجتماع مفید است و این مفید بودن سبب به وجود آمدن موقعیت اجتماعی می‌شود.»

به نظر من بسیاری از افراد مدت زیادی  برای تحصیل تلاش می‌کنند تا بتوانند به هدف‌هایشان برسند و همین هدف‌ها هستند که راه را استوار و روشن می‌سازند. موقعیت اجتماعی، افتخار برای خانواده، علاقه و...  خورشید‌هایی هستند که به کمک نور آنها گام برمی‌داریم. هدف در زندگی سبب جهت‌دار شدن تلاش‌هایمان می‌شود و این‌طوری تلاش‌ها لذت‌بخش می‌شوند و به نتیجه می‌رسند.

کد خبر 48277

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز