کارشناسان سازمان زیباسازی در سالهای اخیر برای شاداب سازی شهر تهران، دست همکاری به سوی هنرمندان رشته های مختلف هنری دراز کرده اند که نمونه این جلب مشارکت، گردهمایی ۲۱۰ هنرمند هنرهای تجسمی در خانه اتحادیه است. این اقدام از سوی اساتیدی چون «بهمن عبدی» استاد کاریکاتور و «بهرام کلهرنیا» استاد گرافیک، مورد استقبال و تقدیر قرار گرفته است.

هنرمندان در خانه اتحادیه

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: در سال‌های اخیر، گزارش‌های زیادی با موضوع نبود رنگ در کلان شهر تهران تهیه شده است. همشهری محله نیز در آخرین گزارش از بررسی وضعیت استفاده از رنگ و نبود حس شادابی و نشاط در پایتخت با عنوان «شهر دلش رنگ می‌خواهد.» تهیه کرد و مردم در گفت و گو با خبرنگاران از نبود رنگ در کلان شهر تهران گلایه کردند و گفتند: «المان‌ها و ساختمان‌های کلان شهر تهران رنگ ندارند و به همین سبب پایتخت بی روح است و زندگی در آن لذت بخش نیست.»
مسئولان سازمان زیباسازی هم با تأیید این موضوع قول دادند با استفاده از رنگ و ایده‌های هنرمندان، تهران را زیباتر و شاداب‌تر کنند. آن‌ها به وعده‌شان عمل کردند و طی فراخوانی از هنرمندان رشته‌های مختلف دعوت کردند تا در خانه اتحادیه دور هم جمع شوند و طرح و ایده‌هایشان را برای پروژه استقبال از بهار ۹۹ ارائه دهند. این فراخوان منجر به گردهمایی ۲۱۰ هنرمند هنرهای تجسمی شد و در نهایت ۲۰۰ طرح برگزیده در نوروز ۹۹ در معابر شهری اکران می شود. 

استاد بهمن عبدی


«بهمن عبدی» استاد کاریکاتور ضمن تقدیر از این اقدام مسئولان سازمان زیباسازی شهرداری تهران  در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار همشهری محله گفت: «تهران بی شک نیاز به رنگ دارد تا به یک محیط شاداب تبدیل شود و حس خوبی به شهروندان منتقل کند.»او ادامه داد: «سازمان زیباسازی کار جدیدی را در جلب مشارکت هنرمندان آغاز کرده است و اطمینان داریم با استفاده از توانایی و ظرفیت نسل جوان و تحصیلکرده رشته‌های هنری می‌توانیم تهران را به شهری با نشاط تبدیل کنیم.»به گفته او، در همه دنیا، کارهای فرهنگی و هنری به هنرمندان واگذار می‌شود.

استاد بهرام کلهرنیا


«بهرام کلهرنیا»، استاد گرافیک هم در گفت و گو با خبرنگار همشهری محله ضمن ابراز خرسندی از دعوت هنرمندان برای زیباسازی شهر تهران گفت: «شادی حق انسانی و اجتماعی شهروندان است و نظام‌های مدیریت مکلفند آن را ایجاد کنند.»
او ادامه داد: «گاهی اوقات با اجرای برنامه‌های بلند مدت و گاهی از طریق طرح‌های کوتاه مدت، شادی در جامعه ایجاد می‌شود. استفاده از رنگ و طرح‌های خلاقانه با کمک هنرمندان جوان،می توان شادابی و نشاط را در جامعه افزایش داد.»
پروژه استقبال از بهار سال ۹۹، طرح جالبی است که برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود.  کلهرنیا به این موضوع اشاره و عنوان کرد: «جلب مشارکت هنرمندان در ایجاد طرح‌های جدید برای استقبال از بهار سال ۹۹، بی تردید اتفاق خوبی است که می‌تواند زمینه را برای حضور پرشور هنرمندان جوان فراهم کند.»
 

کد خبر 483077

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha