گروه سیاسی: نشست خبری امروز سخنگوی شورای نگهبان لغو شد تا انتظار 41حوزه انتخابیه برای روشن شدن وضعیت تایید یا رد صحت انتخابات در این حوزه‌ها همچنان در پرده‌ای از ابهام قرار بگیرد.

هرچند انتظار طولانی برای تایید نهایی صحت انتخابات در حوزه‌های انتخابیه توسط شورای نگهبان در گذشته مسبوق به سابقه است اما با توجه به پیشرفت‌های به‌دست آمده در شیوه‌های برگزاری انتخابات و آمار ارائه شده از سوی وزارت کشور درباره سلامت برگزاری انتخابات، انتظار می‌رفت که امروز عباسعلی کدخدایی سرنوشت صحت انتخابات حوزه‌های انتخابیه باقیمانده را اعلام کند که ظاهرا این موضوع فعلا منتفی است.

به گزارش خبرگزاری‌ها از مجموع 207حوزه انتخابیه در سراسر کشور صحت انتخابات 166حوزه تاکنون از سوی شورای نگهبان تایید شده و 41 حوزه باقیمانده در انتظار تصمیم نهایی این شورا هستند.  براساس قانون در حوزه‌هایی که صحت انتخابات به تایید شورای نگهبان نرسد، انتخابات میان دوره‌ای در آن حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد.

حضور قاطع اصولگرایان
154 نفر (حدود 5/75 درصد) از 209نماینده منتخب مردم ایران در مجلس هشتم در مرحله اول انتخابات اصولگرا بوده‌اند که 119نفر آنها نامزد جبهه متحد اصولگرایان و مابقی نامزد مستقل اصولگرا  یاسایر ائتلاف‌های اصولگرا هستند. 

به گزارش فارس، در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که در 24‌اسفند سال گذشته برگزار شد، 209 نماینده در مرحله اول به مجلس راه یافتند که 77‌نفر از آنها جزو نمایندگان فعلی و 132‌نفر دیگر نمایندگان جدید هستند. یعنی بیش از 63 درصد نمایندگان منتخب به مجلس هشتم جزو نمایندگان فعلی مجلس نیستند.  براساس آمار ارائه شده در 53 حوزه از مجموع 207 حوزه انتخابیه در سراسر کشور یعنی 28‌درصد حوزه‌ها، انتخابات به مرحله دوم کشیده شده است که 162 نفر برای کسب 81 کرسی نمایندگی مجلس در روز جمعه 6 اردیبهشت با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

کد خبر 48412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز