گروه سیاسی: در حالی که از پنجشنبه ۲۹ فروردین تبلیغات راه‌یافتگان به مرحله دوم انتخابات مجلس آغاز می‌شود، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تاکید کرد که تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هشتم پیش‌بینی شده‌است.

در دور دوم انتخابات مجلس هشتم که ششم اردیبهشت برگزار خواهد شد، ۱۶۲نفر برای تصدی ۸۱ کرسی مجلس در ۵۳ حوزه انتخابیه رقابت می‌کنند. برگزاری مرحله دوم انتخابات در شرایطی است که سخنگوی دولت هفته گذشته از تغییر وزیر کشور، خبر داد، ولی تاکنون نه زمان این تغییر و نه نام گزینه جایگزین وی، مشخص نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،عباس محتاج، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، با بیان این که در دور نخست امن‌ترین انتخابات را تجربه کردیم، افزود: نیروهای تامین کننده امنیت انتخابات آمادگی کامل دارند تا همانند مرحله قبل، انتخابات در فضایی کاملا امن برگزار شود. وی اظهار امیدواری کرد در دور دوم انتخابات نیز شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای باشیم تا این مرحله از انتخابات نیز با موفقیت پشت‌سرگذاشته شود.

داوطلبان از پنجشنبه به مدت یک هفته، تا پنجم اردیبهشت ماه فرصت برای تبلیغات دارند و نحوه تبلیغات نیز طبق همان قانون مصوب مجلس خواهد بود که در مرحله اول اجرا شد.
در همین حال، احزاب و گروه‌های سیاسی نیز می‌کوشند تا فعالیت‌های خود را برای این مرحله سازماندهی کنند.

روز دوشنبه ۲۶ فروردین، ۲ مصاحبه مطبوعاتی از سوی دبیران کل احزاب اعتماد ملی و جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و سه‌شنبه نیز، نشست خبری جبهه متحد اصولگرایی برپا خواهد شد. انتظار می‌رود در این نشست‌ها تازه‌ترین مواضع گروه‌های فعال در انتخابات اعلام شود.

کد خبر 48679

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز