شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد، کاهش بیشتر محبوبیت بوش رییس‌جمهوری آمریکا رو به افزایش است

به نوشته ال موندو، بر اساس نظر سنجی انجام شده توسط توسط موسسه گالوپ تنها 28 درصد از آمریکایی‌ها سیاست‌های جورج بوش را مورد تایید قرار می‌دهند.

اما بوش اولین رکوردار کاهش میزان محبوبیت در میان روسای جمهوری آمریکا نیست و از این نظر نمی‌تواند به خود افتخار کند، زیرا هری ترومن و ریچارد نیکسون روءسای جمهوری آمریکا از نظر عدم محبوبیت در افکار عمومی جامعه آمریکا در رده‌های بالاتری از وی قرار داشتند. محبوبیت هری ترومن در سال 1952به دلیل حضور نظامی آمریکا جنگ کره به 23درصد رسیده بود. محبویت نیکسون نیز به دلیل رسوایی واترگیت به شدت کاهش یافته بود.

براساس نظر سنجی گالوپ، بوش در حزب جمهوریخواه از محبوبیت 60 درصدی برخوردار است که این مساله نیز نشانگر شدید ترین افت محبوبیت درون حزبی بوش طی دوران ریاست جمهوری‌اش است.احزاب مستقل و دموکرات‌ها نیز به ترتیب 17 درصد و 7 درصد از بوش حمایت می‌کنند.

کارشناسان افت اخیر محبوبیت بوش را با رکود اقتصادی اخیر آمریکا بی‌ارتباط نمی‌دانند. تنها 27 درصد از شهروندان آمریکایی در پاسخ به نظر سنجی موءسسه گالوپ سیاست‌های اقتصادی بوش را مورد تایید قرار داده‌اند.این آمار نشانگر آن است که نسبت به ماه گذشته میلادی 4 درصد  کمتر سیاست‌های اقتصادی بوش را مورد تایید قرار داده‌اند.

در میان جمهوریخواهان نیز تنها 54 درصد از سیاست‌های بوش در زمینه‌های اقتصادی حمایت می‌کنند.

برخلاف دید خوش بینانه‌ای که به طور سنتی آمریکایی‌ها از اوضاع کشورشان دارند اکنون بدبینی بر مردم آمریکا حاکم شده است و  بر همین مبنا تنها 24 درصد به این پرسش که آیا تصور می‌کنید آمریکا در مسیر درستی حرکت می‌کند؟ پاسخ مثبت داده‌اند.

8 ماه به انتهای ریاست جمهوری بوش و به تعبیری دیگر 8 ماه برای جورج بوش فرصت باقی است تا او بتواند نظر منفی پرسش شوندگان در نظر سنجی‌ اخیر را تغییر دهد.اما با وجود پیش بینی خزانه داری فدرال آمریکا مبنی بر رکود هرچه بیشتر اقتصاد آمریکا طی ماه‌های اخیر، بعید به نظر می‌رسد بوش بتواند نتایج نظر سنجی‌های آتی را به نفع خود تغییر دهد، حتی به نظر می‌رسد که طی ماه‌های آینده محبوبیت بوش کاهش بیشتری پیدا کند و او بتواند رکوردهای جدیدتری در نامحبوبیت از خود بر جای گذارد.

کد خبر 48447

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز