به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، مایکل بلومبرگ از نیمههای نوامبر ۲۰۱۹ کارزار تبلیغاتی خود را آغاز و تا امروز بیش از ۴۵ میلیون دلار برای دادن آگهیهای تبلیغاتی فقط در فیسبوک هزینه کرده است؛ بیش از مجموع تمام هزینههای دیگر نامزدهای دموکرات و البته دانلد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و تنها نامزد حزب جمهوریخواه.
از حدود ۲.۴ میلیارد مورد (دو میلیارد و ۳۳۵ میلیون و ۶۳۸ هزار) آگهی تبلیغاتی در بازه زمانی اول ژانویه تا ۱۸ فوریه، ۶۹ درصد مربوط به اردوگاه تبلیغاتی مایک بلومبرگ بوده است. ترامپ با ۱۲ درصد آگهیها در رده بعد قرار دارد و برنی سندرز با هفت درصد، تام استیر با پنج درصد، الیزابت وارن با ۲.۹ درصد، پیت بوتیجیج با ۲.۶ درصد و جو بایدن با یک درصد به ترتیب پس از شهردار پیشین نیویورک و رئیس جمهوری فعلی آمریکا ایستادهاند.
آگهیهای فیسبوک تنها یک بخش از پویش تبلیغاتی بلومبرگ برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است. این میلیاردر آمریکایی بیش از ۲۵۰ میلیون دلار برای آگهیهای تلویزیونی هزینه کرده و ۴۰ میلیون دلار هم به دادن آگهی به گوگل و یوتیوب اختصاص یافته است. ستاد بلومبرگ سراغ شیوههای تازه آگهیهای تبلیغاتی دیجیتال هم رفته و راهی متفاوت از آگهیهای مرسوم انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در پیش گرفته است.
بلومبرگ هفته گذشته در نخستین مناظره نامزدهای حزب دموکرات حضور یافت و شواهد و قرائن حاکی از آن بود که نتوانسته پا به پای نامزدهای پیشتاز تواناییهای خود را نشان بدهد. هر چند با پولی که او هزینه میکند، هوادارانش در توییتر و اینستاگرام فیلمهایی متفاوت از اصل ماجرا منتشر میکنند تا ثابت کنند بلومبرگ آنقدرها هم که دیگران میگویند در مناظرهها ناتوان نیست.
۶۲ درصد مخاطب هدف آگهیهای تبلیغاتی بلومبرگ در فیسبوک زنان هستند و ۳۸ درصد مردان. در هر حال، انتظار میرود در هفتههای آینده نقش حسابهای بانکی و پولهای بیپایان میلیاردر زنستیز آمریکایی بیش از پیش در مبارزههای انتخاباتی پررنگتر شود. آن وقت باید نشست و منتظر ماند؛ اینکه دلارهای بلومبرگ صرفا برای او در انتخابات زمان میخرد یا میتواند رای مردم آمریکا هم ببرد.
نظر شما