سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
۰ نفر

روابط عمومی شبکه سه اعلام کرده است با توجه به تعلیلی مدارس، دانشگاه‌ها و شرایط پیش‌آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا در ایران، برنامه‌ریزی شبکه بر اساس نیاز مخاطب تغییر کرد.

مهدی تهرانی

همشهری آنلاین - مهدی تهرانی: شبکه سوم سیما در اقدامی علمی و زیربنایی تصمیم گرفته است برای اینکه خلق الله را از غم برهاند و ترس آنان را از ویروس کرونا کمی تسکین دهد و همچنین حوادث آبان ماه و فاجعه سقوط هواپیمای اوکراینی را از ذهن مخاطبان شریف و گرامی پاک کند، هر روز قرار است کمدی پخش کند. 

به قول مرحوم کریمخان زند، همه چیزمان باید به همه چیزمان بیاید. آنچه ما نسبت به بحران کرونا انجام دادیم و آنچه سایر کشورها در دستور کار قرار دادند؛ می‌تواند یک تحقیق دست اول در مدیریت بحران باشد. اطلاع رسانی به موقع در ایتالیا و کره جنوبی و قرنطینه بدون تعارف و بسیج تمام بدنه حرفه‌ای مدیریت بحران این ۲ کشور برای مبارزه با این معضل از همان اول ماجرا را بررسی کنید. این ۲ کشور معنای تعهد و مسئولیت درقبال شهروند و همچنین همسایگان خود ومردم  کل دنیا را درک کرده بودند.

رفقای چینی ما اما به مثابه خودمان عمل کردند. به هرحال شریک اول تجاری و بازرگانی ما هستند. حتما شباهت‌هایی با هم داریم. این چشم بادامی‌های چینی اول آمدند و ویروس کرونا را در قوطی کردند تا سروصدایی ایجاد نشود. بعد که دیدند اوضاع نابسامان است از سر ناچاری شروع به اطلاع رسانی قطره چکانی کردند تا اینکه کل دنیا یقه شان را گرفت. اگرچه آن ها در ادامه بسیار تلاش کردند و برای مبارزه با کرونا جدیت به خرج دادند. ما هم با لاپوشانی شروع کردیم و حالا با پخش کمدی و طنز تلویزیونی می‌خواهیم آلام و دردها و رنج ها و ترس و بیچارگی‌مان را التیام بخشیم.  

نکته آخر اینکه اطلاعیه شبکه ۳ در این باب، در تاریخ ماندگار خواهد شد و درباره آن مورخان زیادی خواهند نوشت. در اقدامی شگرف در حد و اندازه پژوهشهای بین المللی مدیریت بحران، مسئولان سیما ۳ در حرکتی استثنایی بدین نتیجه رسیدند که الان نیاز مخاطب تغییر کرده پس باید برایش طنز پخش کنیم تا حالش خوب شود.

این قضیه  داستان همان پسرک مریضی است که دارد به لقاالله می پیوندد اما برایش دارند پیراهن دامادی می دوزند. همه چیزمان باید به همه چیزمان بیاید بالاخره. آن از وضع اطلاع رسانی و این هم از وضعیت دریافت نیاز مخاطب.

کد خبر 486689

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha