مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
۰ نفر

شهردار رشت و تمامی مسئولان وزارت بهداشت بر ضرورت بسیج و اتحاد همگانی برای مبارزه با کرونا تاکید می‌کنند و معاون خدمات شهری شهرداری رشت نیز از افزایش ظرفیت مکان برای نصب چادر مسافران نوروزی در این شهر خبر می‌دهد.

کرونا مشاغل

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایلنا، گویا هنوز گسترش انتشار ویروس کرونا در گیلان  برای مسئولان شهری و استانی گیلان جدی نشده است. در حالی که بسیاری از مسئولان  کشوری از جمله سعید نمکی  وزیر بهداشت صبح امروز(چهارشنبه ۷ اسفند)  بر ضرروت پرهیز از مسافرت‌های ضروری و غیرضروری  تا اطلاع ثانوی به استان‌ها و شهرهای آلوده به ویروس از جمله گیلان، مازندران، قم و... تاکید می‌کند و ضمن گلایه و انتقاد از برخی شهروندان از آنها می‌خواهد که با تعطیل شدن مدارس بار سفر به استان‌های شمالی بخصوص گیلان که دومین استان آلوده به ویروس کرونا پس از قم است، نروند.

حامد بشردانش، مدیر خدمات شهری شهرداری رشت در جلسه مربوط به برنامه‌های استقبال از بهار از ظرفیت افزایش مکان برای نصب چادر مسافران در رشت  خبر می‌دهد.

به نظر می‌رسد شهرداری در شرایط فعلی به جای آنکه به استقبال بهار و نوروز برود به فکر  مردم و مسافرانی باشد که با این کار جان آنها را بیشتر از این‌ها به خطر نیندازد.

یکی از شهروندان رشتی ضمن گلایه از شهرداری رشت  و استانداری گیلان  از جدی نگرفتن  آنها برای مبارزه با این ویروس گفت: بسیاری از مراکز شهر هنوز ویروس‌زدایی نشده ‌است. مردم هنوز در اتوبوس‌هایی رفت و آمد می‌کنند که ویروس‌زدایی نشده است.  

اعظم -ح ۴۲ ساله، کارمند یک شرکت خصوصی، اضافه کرد: در این شرایط هر روز مجبورم به محل کارم حاضر شوم در صورتی که خیلی از مشاغل  از راه دور هم می‌توانند کار خود را انجام دهند اما  مدیر شرکت ما در پاسخ به اعتراض ما که چرا تعطیل نمی‌کنید می‌گوید هنوز از بالا به ما ابلاغی نشده که بتوانیم اداره را تعطیل کنید.

افزایش ۲۰ درصدی مسافرت‌ها به گیلان

ناصر حاج‌محمدی شهردار رشت در جلسه پدافند بهداشتی و زیستی شهرداری در سالن سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی گفت: تمام‌مجموعه شهرداری در جریان برف سنگینتلاش‌های بی‌وقفه داشتند و همچنین شهرداری برای گندزدایی و ویروس‌زدایی شهر از آمادگی لازم برخوردار است اما گزارش‌های مردمی از ویروس‌زدایی نشدن بسیاری از معابر واماکن عمومی و جدی نگرفتن ممنوعیت تردد به استان از سوی استانداری گیلان و اداره کل  راه و شهرسازی استان  خبر می‌دهند. به طوری که وزارت بهداشت دیروز در خبری از افزایش ۲۰ درصدی سفرها به گیلان خبر داد.

پرستار ارشد یکی از بیمارستان‌های دولتی نیز گفت: مراکز درمانی در بسیاری از بیمارستان‌ها از جمله رازی، پورسینا، پارس، ولایت و غیره شلوغند. وضعیت خیلی بدتر از اینهاست که اعلام می‌شود. اگرچه همه افرادی که مراجعه می‌کنند الزاما مبتلا نیستند اما وحشت ابتلا به کرونا  تمام شهر را در برگرفته است.

آن‌طور که باید اطلاع‌رسانی نمی‌شود

این پرستار که نخواست نامش فاش شود؛ ضمن گلایه از  مسئولان  استان و  رسانه‌های محلی از جمله صدا و سیمای مرکز گیلان اضافه می‌کند: آن‌طور که باید و شاید به مردم اطلاع‌رسانی نشده است. الان که شرایط حاد شده تازه به فکر افتاده‌اند. در صورتی که این موضوع مربوط به امروز و دیروز نیست  و از هفته‌ها پیش ما با سیل بیمارانی شبیه سرماخوردگی و آنفلوانزا مواجه بودیم  و حتی در برخی موارد به کرونا مشکوک شدیم اما کیتی برای آزمایش وجود نداشت.  

وی در ادامه از مردم هم اانتقاد کرد و گفت : بسیاری از شهروندان ما چه در رشت و چه در استان و کشور موارد بهداشت فردی را انجام نمی‌دهند و هنوز بدون توجه به این فاجعه  بدون ماسک رفت و آمد می‌کنند. به مهمانی می‌روند و از اینکه جشن‌ها و عروسی‌شان بهم‌خورده است نگرانند. از آن بدتر آنکه مردم نمی‌دانند که به کجا باید مراجعه کنند.  

این پرستار اضافه کرد: از این که بگذریم مسئولان بیمارستان‌ها هم اگرچه تلاش خود را انجام می‌دهند اما در برخی موارد با ابلاغیه ‌هایی بی‌اساس مانع کار ما می‌شوند. از جمله اینکه شنیدم در یک درمانگاه دولتی از پرستاران خواسته شده که ماسک نزنند و دستکش نپوشند که مایه وحشت نشود در صورتی که کادر پزشکی باید موارد ایمنی را بیشتر از هر کسی رعایت کند زیرا خودشان بیشتر از همه در معرض خطر هستند. فوت دو پزشک گیلانی و یک پرستار ۲۵ساله بیمارستان میلاد لاهیجان بر اثر کرونا ویروس تأیید این ادعاست.

این کادر پزشکی در آخر گفت: به نظرم مسئولان ما بیشتر از مردم باید هشدارها را جدی بگیرند ومدام مردم را در جریان اوضاع بگذارند. شهر هنوز که باید و شاید ضدعفونی نشده و ممنوعیت رفت وآمد به استان هم در دستور کار مسئولان راه وشهرسازی قرار نگرفته است. شاید باورتان نشود اما بسیاری از مبتلایان به شهرستان‌های دیگر از جمله قم تردد داشتند.

احداث بیمارستان صحرایی در گیلان تا پایان هفته

به گفته معاون اجرایی سپاه قدس گیلان  قرار است با دستور سردار سلامی، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موظف به ساخت بیمارستان صحرایی در گیلان شود. ساخت بیمارستان صحرایی سپاه با درخواست وزارت بهداشت و به منظور همکاری با دانشگاه علوم پزشکی گیلان دایر می‌شود و اقدامات لازم برای  جانمایی و برپایی این بیمارستان صحرایی در حال انجام است که امیدوارم این اتفاق بزودی انجام شود  تا مردم هم بیشتر از این نگران ابتلا به ویروس کرونا نشوند و وعده این بار دولت درست از کار درآید و شنبه آینده-  ۹ اسفندماه- کابوس کرونا تمام شود و وضعیت کشور به حالت عادی درآید.

کد خبر 487260

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha