شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

سامانه بارشی جدید بعد از ظهر امروز شنبه ۱۰ اسفندماه از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش برف باران و وزش باد در این مناطق خواهد شد.

برف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود اما از بعد از ظهر با ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب کشور بارش باران و برف و وزش باد در این مناطق آغاز خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: یکشنبه در مناطق شمال غرب و غرب استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش برف و باران و وزش باد، در استان‌های ساحلی خزر بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی ادامه داد: دوشنبه بارش در شمال غرب کشور تضعیف خواهد شد و در بخش‌هایی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و همچنین شمال شرق فعال می‌شود. ‌

دوشنبه کاهش دما و وزش باد نسبتا شدید در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود، سه‌شنبه این سامانه در شمال شرق سبب ریزش برف و باران و در سواحل شرقی دریای خزر بارش باران می‌شود و اواخر روز چهارشنبه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

وی گفت: از بعد از ظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه و سه‌شنبه دریای خزر مواج است، روزهای دوشنبه غرب خلیج فارس و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مرکز و شرق خلیج فارس مواج است.

  • تهران صاف کمی ابری 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی است و در شب صاف و کمی ابری گاهی با وزش باد همراه است. کمینه دمای امروز صبح تهران ۵ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۱۵ درجه بالای صفر می رسد.

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای ۷ درجه زیر صفر و بندرعباس ۲۷ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کد خبر 487682

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha