رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از امروز دوشنبه ۱۲ اسفند وزش باد شدید و گرد و خاک در نواحی مرکزی و جنوب استان و از فردا در شمال استان آغاز می شود.

باد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی ملاشاهی افزود: بر اساس خروجی نقشه های پیش‌یابی و مدل‌های جوی از فردا وزش باد شدید و گرد و خاک با سرعت ۴۰ تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت در زاهدان، نواحی مرکزی و بخش از نواحی جنوب استان آغاز می شود.

وی ادامه داد: وزش این باد سبب خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفت هوا می شود. افزایش موقتی دما در استان و گرد و خاک شدید در محورهای مواصلاتی منتهی به کرمان نیز از پیامدهای دیگر وزش این باد است.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از نفوذ توده هوای سرد به شمال استان خبر داد و گفت: از عصر سه‌شنبه با تقویت جریانات شمالی، توده هوای سرد از نواحی شمال وارد استان می‌شود که ضمن وزش بادهای شدید و گرد و خاک، موجب کاهش محسوس دمای هوا نیز می شود.

ملاشاهی تصریح کرد: انتظار می‌رود سرعت وزش باد بین ۵۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت برسد که سبب خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا شود. همچنین این شرایط با شدت کمتر در نوار شرقی و غرب استان، سواحل و دریای عمان نیز روی می‌دهد و تا جمعه در این نواحی ادامه می‌یابد.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: وزش باد سبب مواج شدن دریای عمان از سه‌شنبه تا پنجشنبه این هفته می‌شود.

ملاشاهی توصیه کرد: از تردد غیر ضروری در فضای باز در زمان غبارآلود شدن هوا خودداری و در ترددهای جاده ای و دریایی نیز احتیاط شود.

کد خبر 488464

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha