مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
۰ نفر

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: سامانه بارشی که از یکشنبه ۱۱ اسفند فعالیت خود را با ریزش برف و بارش باران در این استان آغاز کرد، امشب دوشنبه ۱۲ اسفند به‌تدریج از شرق همدان خارج می‌شود.

برف همدان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدحسن باقری‌شکیب افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده نیمه‌ابری تا تمام‌ابری، همراه با ریزش پراکنده برف و بارش خفیف باران و وزش ملایم باد پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: در بعد ظهر امروز امکان ریزش پراکنده برف و بارش باران در برخی از نقاط استان وجود دارد.

باقری شکیب عنوان کرد: سامانه بارشی از امشب به‌طور کامل از آسمان همدان خارج می‌شود و تا ابتدای هفته آینده سامانه جدید بارشی در آسمان این استان فعالیت نمی‌کند.

وی بیان کرد: در پی فعالیت این سامانه برای امروز افت دما برای بیشتر نقاط استان پیش‌بینی می‌شود و از فردا رفته‌رفته دمای هوای استان افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۱۳ میلی‌متر، بیشترین بارش را در استان داشته و ایستگاه باران‌سنجی فرودگاه همدان نیز هفت میلی‌متر بارش را ثبت کرده است.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته فامنین با ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و گل‌تپه با ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سردترین شهرهای استان بوده‌اند.

باقری‌شکیب عنوان کرد: کمینه دمای هوای همدان صفر درجه سانتی‌گراد و دمای بیشینه هوای این شهر نیز ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده‌است.

آب‌وهوای استان همدان درنتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی‌وبلندی‌های زیاد به‌شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پربرف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

کد خبر 488559

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha