پیت بوتیجیج پس از ناکامی در انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در دو ایالت نوادا و کالیفرنیای جنوبی از ادامه رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا کنار کشید.

انتخابات 2020 آمريكا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، شهردار پیشین ساوث بند که تنها نامزد همجنسگرای حزب دموکرات بود، کار خود را با یک پیروزی میلیمتری در انتخابات درون‌حزبی ایالت آیوا آغاز کرد و در نیوهمپشایر هم پس از برنی سندرز دوم شد. انتظار می‌رفت بوتیجیج ۳۸ ساله تا هفته‌های پایانی در رقابت باقی بماند اما ناکامی در نوادا و کالیفرنیای جنوبی نشان داد نمی‌تواند روی آرا و پشتیبانی اقلیت تاثیرگذار رای‌دهنده آمریکا حساب کند.

او شامگاه یکشنبه در جمع هواداران خود در ساوث بند از دموکرات‌ها خواست برای پیروزی بر دانلد ترامپ متحد شوند و افزود: «ما باید باور کنیم که بهترین راه در این لحظه از رقابت انتخاباتی متحد شدن و ایمان داشتن به هدفی مشترک است؛ اینکه کنار برویم و کمک کنیم حزب و کشورمان یکی شود. هدف ما همواره متحد کردن آمریکایی‌ها برای غلبه بر ترامپ و پیروزی در عرصه انتخابات به خاطر ارزش‌هایمان است.»

پس از پیروزی شگفت‌انگیز و چشمگیر جو بایدن در کالیفرنیای جنوبی، گام بعدی در انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها سه‌شنبه سوم مارس موسوم به سه‌شنبه بزرگ است؛ روزی که ۱۴ ایالت آمریکا، مجمع‌الجزایر ساموا و آمریکایی‌های خارج از این کشور همزمان به نامزد محبوب خود در حزب دموکرات رای می‌دهند. در این روز، تکلیف ۱۳۴۴ نماینده برای حضور در گردهمایی پایانی دموکرات‌ها برای انتخاب نامزد نهایی مشخص می‌شود.

نامزد نهایی حزب دموکرات برای رقابت با ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به ۱۹۹۱ نماینده از مجموع ۳۹۷۹ نماینده نیاز دارد. این نماینده‌ها در انتخابات درون‌حزبی ۵۰ ایالت، ناحیه کلمبیا یا همان واشنگتن دی‌سی، پورتوریکو و دیگر سرزمین‌های تحت حاکمیت آمریکا بین نامزدهایی تقسیم می‌شوند که ۱۵ درصد یا بیشتر رای آورده باشند. تا امروز برنی سندرز با ۵۳ نماینده پیشتاز است و بایدن با ۴۱ نماینده پس از او قرار دارد.

هر چند سناتور بایدن گزینه اصلی مهم‌ترین چهره‌های حزب دموکرات برای حضور در انتخابات ۲۰۲۰ بود اما خیزش ناگهانی سندرز در انتخابات درون‌حزبی جایگاه او را به خطر انداخت. برخی کارشناسان هم معتقدند حتی اگر بایدن نامزد نهایی دموکرات‌ها باشد، احتمال پیروزی او بر ترامپ در انتخابات ماه نوامبر بسیار نامحتمل است. در حالی که سندرز شاید بتواند جلوی ورود دوباره ترامپ را به کاخ سفید بگیرد.

کد خبر 488615

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha