چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان امشب 27 سپتامبر با رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در برلین دیدار و درباره مساله هسته‌ای کشورمان مذاکره می‌کند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری آلمانی راینیشه پست از برلین، مارتین یگر، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان به خبرنگاران گفت که دیدار علی لاریجانی و خاویر سولانا بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک برای حل مساله هسته‌ای ایران است.
بنا به اعلام سفارت ایران در آلمان، لاریجانی ظهر امروز به برلین وارد شد.
سولانا و لاریجانی پیش از این دو دیدار را با یکدیگر درباره پاسخ ایران به مجموعه پیشنهادی گروه موسوم به 1+5 (شامل پنج عضو دایم شورای امنیت به همراه آلمان) در وین برگزار کردند تا بتوانند زمینه را برای آغاز مذاکرات بر سر این مجموعه ایجاد کنند.
شورای امنیت سازمان ملل پیش‌تر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ایران تا تاریخ 31 اوت گذشته (9 شهریورماه) فرصت دارد غنی‌سازی اورانیوم را تعلیق کند، در غیر این صورت با تنبیه‌هایی احتمالی مواجه خواهد شد، اما تاکنون به دلیل نبود جبهه‌ای مشترک در شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران هیچ مجازاتی متوجه ایران نشده است.
در دور جدید از مذاکرات میان لاریجانی و سولانا که اوایل سپتامبر آغاز شد، دو طرف اعلام کردند پیشرفت‌هایی برای حل مناقشه بر سر مساله هسته‌ای ایران حاصل شده است. قرار بود دور سوم مذاکرات در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شود.
کد خبر 4909

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز