رئیس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی اصفهان گفت: مصدومان تصادفات در شرایط کنونی فشار مضاعفی بر پزشکان و پرستاران بیمارستان‌های درگیر استان با بحران بیماری کرونا، وارد می‌کنند.  

حادثه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ جواد درستکار اظهار کرد: ۹۰ درصد تصادف‌های این استان در کلان‌شهر اصفهان اتفاق می‌افتد و لازم است در این زمینه مردم به هشدارهای پلیس توجه ویژه‌ای داشته باشند و فاصله‌های طولی، سرعت و علائم راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا حوادثی را نداشته باشیم.

 بر اساس آمار موجود در ۶ ماه اول سال جاری، ۶۰۳ نفر در حوادث ترافیکی اصفهان جان خود را از دست دادند این منطقه در شمار ۵ استان اول کشور ازنظر سوانح و تلفات جاده‌ای محسوب می‌شود.

به گفته وی وقوع تصادف‌های رانندگی و انتقال مصدومان به بیمارستان‌ها علاوه بر فشار مضاعف به کادر درمانی، احتمال سرایت ویروس به مصدومان و همراهان آن‌ها را افزایش می‌دهد.  

وی از شهروندان و رانندگان خواست با توجه به شیوع ویروس کرونا و برای حفظ سلامت خود و دیگران از حضور و تردد بی‌مورد و غیرضروری در شهر خودداری کنند و فرصت خدمت بیشتر را به مدافعان سلامت بدهند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: یکی از مباحث اصلی امروز نیروی انتظامی، در حوزه ترافیک شهری است و از رسانه‌ها تقاضا داریم گزارش‌هایی را در این زمینه تهیه و به همشهریان اطلاع‌رسانی کنند.

وی بیان کرد: هر تصمیمی که در ستاد مقابله با کرونا در استان گرفته شود، قدرتمندانه و با تمام ظرفیت و امکانات توسط پلیس اجرا خواهد شد.

درستکار اضافه کرد: تردد غیرضروری برای شهروندان، خانواده‌های آن‌ها و کادر درمان استان ایجاد مشکل می‌کند و نیاز است که مردم دست‌به‌دست هم دهند و برای مقابله و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تلاش کنند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی اصفهان گفت:تیم‌های متعددی از پلیس امنیت اقتصادی در راستای مقابله با احتکار کنندگان لوازم بهداشتی و وسایل و تجهیزات موردنیاز جامعه ازجمله ماسک، دستکش و وسایل ضدعفونی‌کننده، فعال شد و با افزایش بازدیدها و نظارت‌ها، با افراد متخلف در بازار برخورد خواهند کرد.

وی افزود: شهرک آزمایش در استای مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل شد. مراکز خدماتی پلیس  نظیر کلانتری‌ها و مراکز تعویض پلاک که مردم مجبورند به آن‌ها مراجعه کنند روزانه ضدعفونی و گندزدایی می‌شود تا مشکلی برای شهروندان به وجود نیاید.

درستکار گفت: یگان ویژه هم در کنار مدافعان سلامت جامعه قرار دارد و با استفاده از خودروهایی که توانایی و ظرفیت ضدعفونی معابر را داشتند نسبت به ضدعفونی معابر، خیابان‌ها و پیاده‌روهای شهرهای خمینی‌شهر، آران و بیدگل و کاشان اقدام کرده است.

تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان اصفهان(مجموع اصفهان و کاشان) تا روز پنجشنبه ۲۲ سفند  ۷۹۲ نفر اعلام شد

کد خبر 492447

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha