مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
۰ نفر

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی ایلام گفت: مراقب کلاهبرداری مجرمان سایبری با ترفند پیشگیری از ویروس کرونا باشید.

مجرمان سایبری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سرهنگ علی جمالی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در این روزها هکرها و کلاهبرداران نیز از این موقعیت سوء استفاده‌ کرده و با ترفندهای مختلف به سرقت اطلاعات و کلاهبرداری از شهروندان اقدام می‌کنند.

وی افزود: از شگردهای کلاهبرداران می‌توان به فروش مواد شوینده، ضدعفونی و سایر اقلام بهداشتی اشاره کرد که سودجویان با راه اندازی سایت‌های جعلی و سرقت اطلاعات بانکی به کلاهبرداری از شهروندان اقدام می‌کنند.

جمالی ادامه داد: از دیگر روش‌های کلاهبرداری ارسال پیامک به شهروندان برای کمک به بیمارستان‌ها و بیماران کرونایی بستری در آنها است.

این مقام مسئول افزود: احتمال می‌رود اپلیکیشن‌های تست کرونا جعلی و حاوی بدافزار باشند. بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود تست کرونای خود را فقط از طریق سایت رسمی وزارت بهداشت به آدرس www.salamat.gov.ir انجام دهند.

رئیس پلیس فتای استان ایلام به شهروندان توصیه کرد: اخبار موثق را فقط از طریق خبرگزاری‌های رسمی به خصوص صداوسیما دریافت کنند و از اعتماد به اخبار جعلی و شایعات پرهیز کنند.

کد خبر 492585

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha