معاون فنی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان گفت: روانشناسان این استان همزمان با شیوع ویروس کرونا از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ به بیش‌از ۶ هزار نفر آموزش‌های روانشناختی و مدیریت استرس این ویروس را ارائه کردند.

مدیریت استرس

به گزارش همشهری آنلاین دکتر خداد شیخ زاده روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، با توجه به ترس و اضطرابی که مردم بدلیل شیوع این ویروس امکان دارد تجربه کنند آموزش‌های مدیریت استرس ناشی از کرونا و شیوه‌های آرام سازی و مدیریت نگرانی توسط روانشناسان بالینی مراکز جامع خدمات سلامت بصورت رایگان برای چهار هزار و ۸۱۴ نفر ارائه شده است.

وی افزود: تاکنون بیش‌از ۱۱ هزار نفر بصورت حضوری در مراکز خدمات جامع سلامت و تلفنی از خدمات مشاوره سلامت روان درخصوص مدیریت استرس ویروس کرونا بهره‌مند شده‌اند.

معاون فنی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان گفت: بمنظور بهره‌مندی خانواده‌ها از خدمات سلامت روانی و مشاوره روانشناختی و یادگیری روش‌های مدیریت استرس سامانه ۴۰۳۰ آماده ارائه خدمات به هموطنان است.

وی گفت: نگاه به اصطلاح عاقلانه به ویروس کرونا، برخورد مناسب با انواع حوادث، چالش‌ها و بحران‌ها، راهکارهای کاهش اضطراب، غلبه بر ترس بی‌مورد و اجرای کارهای پیشگیرانه و اصولی بر پایه توصیه پزشکان در قالب این طرح به جامعه مخاطب ارائه می‌شود.

شیخ زاده افزود: از آنجا که این ویروس در مقایسه با میزان شیوعش کشنده نیست نباید فضای جامعه را ترس و وحشت شکل دهد که این امر مستلزم آموزش صحیح به عموم مردم است.

کد خبر 497081

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha