چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۸
۰ نفر

ترجمه - امیررضا نوری‌زاده : جورج کلونی در سومین ساخته خود به سراغ لیگ قهرمانی فوتبال آمریکا در دوره رکود اقتصادی در سال 1925 رفته است.

خود کلونی در این فیلم نقش داج کانلی را ایفا می‌کند که قصد دارد تیمش را در جریان دیدار‌های کم تماشاگر آن دوره به قهرمانی و افتخار برساند؛ اما زمانی که بازیکنان حامیان مالی خود را از دست می‌دهند و کل لیگ قهرمانی فوتبال به خطر می‌افتد،داج قانع می‌شود که یکی از بازیکنان خوب فوتبال در کالج به تیم آنها بپیوندد و در نهایت تیم کانلی موفق می‌شود توجه علاقه‌مندان را در سطح کشور جلب کند.

  • رفتار جورج کلونی کارگردان با جورج کلونی بازیگر در سر صحنه فیلم چگونه بوده است؟

من تابه‌حال سه فیلم را کارگردانی کرده‌ام اما در دو فیلم دیگر نقش های کوتاهی داشته‌ام من در آن فیلم‌ها هنرپیشه اصلی نبودم و این نکته جالبی بود چرا که باید به آنها اعتماد می‌کردم ولی با توجه به اینکه خودم هنوز یک هنرپیشه هستم، نمی‌توانستم انتظاراتی را که سایر کارگردان‌ها از هنرپیشگان دارند به آنها تحمیل کنم.

  •  و این بار چرا در نقش اصلی حضور داشتید؟

واقعیت این است که مدت‌ها دوست داشتم این نقش را بازی کنم و به‌نظر خودم بهترین بازیگر برای این نقش بودم.من با خودم می‌گفتم که اکنون 46 سال دارم و اگر این فیلم را اکنون بازی نکنم دیگر قادر به این کار نخواهم بود و این آخرین شانس من است. سودربرگ در سال 1998 قصد داشت این فیلم را کارگردانی کند ولی در آن زمان فیلمنامه هنوز آماده نبود. این باعث شد که چندین سال از این ماجرا بگذرد، اما من هنوز مصر بودم که در این فیلم باشم چرا که می‌خواستم در ژانرهای مختلفی تجربه بازی داشته باشم و این موقعیت مناسبی برای من بود.

  •  آیا درمقام کارگردان برای ساخت این فیلم از اثر دیگری الهام گرفتید؟

الگوی من برای این فیلم چند فیلم از هاوارد هاوکز و پرستون استرجس بودند و من این را به‌عنوان ادای دین تلقی می‌کنم.

  •  چگونه این میزان گل را برای این فیلم فراهم کردید؟

تمام این گل ها به شکلی کاملا طبیعی تهیه شد و ما بعدا آن‌را به داخل زمین بازی منتقل کردیم. این همان زمینی است که ما در سکانس آغازین فیلم از آن استفاده کردیم و یک ماه بعد چندین تن گل را به آن منتقل کردیم ولی باید برای اینکه گل مناسبی را برای فیلم داشته باشیم آن‌را آزمایش می‌کردیم چرا که این گل باید به بدن هنرپیشه‌ها می‌چسبید.

  • در مورد این شایعه که شما به سریال اتاق اورژانس بازخواهید گشت چه نظری دارید؟

تمامی این شایعات ساخته و پرداخته اینترنت است.البته برخی بامن تماس گرفتند و اشاره کردند که من گفته‌ام به این سریال برمی‌گردم. من خودم چنین چیزی را نگفته‌ام و نمی‌دانم چرا باید به این سریال بازگردم. من هرگز در این زمنیه اظهار نظری نکرده‌ام چرا که شاید حضور من در این سریال ضروری نباشد ولی این به معنای این نیست که هیچوقت به این سریال بازنمی‌گردم.

  •  آیا می‌توان سرگروه را فیلمی شخصی دانست؟

نکات شخصی در این فیلم به چشم می‌خورد و تصور می‌کنم که داستان آن به نوعی یادآور فیلم بوچ کسیدی و ساندنس کید است که در آن شخصی سعی دارد به هر قیمتی شده آنچه را که با تلاش فراوان به دست آورده است حفظ کند اما از دست دادن این دستاورد غیرقابل اجتناب است.من فیلم‌های کمدی اسلپ استیک دهه 1920 و1930 را دوست دارم و تصور می‌کنم که فیلم تازه من هم می‌تواند فضایی مشابه را در ذهن تماشاچی ایجاد کند.

  •  چرا به سراغ ساخت این فیلم رفتید؟

پس از اینکه فیلم شب بخیر موفق باشید را ساختم فیلم سیریانا را بازی کردم و پس از این دو فیلم هر طرحی که به من ارجاع می‌شد فیلم‌هایی سیاسی بود و این در شرایطی بود که من مایل بودم کاری متفاوت انجام دهم.

این پیشنهاد‌ها همگی با توجه به فضای سیاسی کنونی بود ولی من نمی‌خواستم داستانی از ریچارد کلارک یا داستان زندگی والری پالم را بازگو کنم بنابراین من به سراغ کاری کاملا متفاوت در دوره زمانی متفاوت رفتم.

  •  در فیلم بعدی برادران کوئن چه نقشی را ایفا کرده‌اید؟

من در این فیلم نقش هری فارر را دارم و این برای سومین بار خواهد بود که نقش فردی سبک مغز را در فیلم‌های برادران کوئن ایفا می‌کنم. در این فیلم
 براد پیت و تیلدا سویندون نیز حضور دارند.

  •  شما در گفت‌وگویی دیگر اشاره کرده بودید که نمی‌خواستید این فیلم در دوران مدرن بگذرد. دلیل اصرار شما بر اینکه داستان در سال 1925 باشد چه بود؟

در آن زمان بازیکنان سیاه پوست زیادی در بازی‌ها حضور داشتند و این دقیقا قبل از این بود که پول در بازی‌ها اهمیت زیادی پیدا کند و تعداد بازیکنان سیاه پوست به‌دلیل کمبود محبوبیت آنها کاهش یابد.از سوی دیگر ما برای این فیلم نمی‌توانستیم از بازیکنان حرفه‌ای لیگ استفاده کنیم چرا که بازیکنان در فیلم ما سیگار می‌کشیدند و در برنامه غذایی‌شان بی‌بندو بار بودند اما لیگ حرفه‌ای حاضر نبود تا بازیکنی را برای نمایش چهره‌ای این‌چنین در اختیار ما قرار دهد.

  •  آیا برنامه کاری شما در مقام کارگردان برای ماه‌های آتی مشخص شده است؟

فکر می‌کنم که مشخص شده باشد.در حال حاضر نمایشی در شهر نیویورک روی صحنه است و ما روی فیلمنامه‌ای براساس آن به نام فاراگوت شمال کار می‌کنیم که کار خوبی خواهد بود ولی فکر نمی‌کنم فیلمبرداری زودتر از سال آینده آغاز شود.

  •  آیا در آن فیلم نقشی برای خودتان در نظر گرفته‌اید؟

فکر نمی‌کنم که در این فیلم بازی کنم چرا که هنرپیشه‌هایی بهتر از من وجود دارند که می‌توانند برای آن مناسب باشند. موضوع این فیلم درباره انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد بود ولی مثل کارهای مشابه نیست.

مووی لاین - آوریل 2008

کد خبر 49715

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز