جمعه ۷ مهر ۱۳۸۵ - ۰۸:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: گرجستان که تعدادی از افسران روسی را به اتهام جاسوسی دستگیر کرده ، جمعه 29 سپتامبر اعلام کرد یکی از نظامیان روسیه را آزاد کرده است

پیش از این اقدام،‌ روسیه هم همسایه جنوبی خود یعنی گرجستان را به اقدام تلافی‌جویانه تهدید کرده بود.

خبر آزادی یک نظامی و در زندان ماندن چهار نظامی دیگر روسیه را وزیر کشور گرجستان اعلام کرده است

آندری میرونف، سخنگوی شورای فدراسیون روسیه اقدام روز پنجشنبه 28 سپتامبر  نیروهای امنیتی گرجستانی را حرکتی نمایشی با هدف تحریک کردن روسیه خواند که می‌تواند به بروز جنگ منجر شود.
سرگی ایوانف، معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع روسیه نیز در مسکو اعلام کرد این اقدام که با حمایت آمریکا از رهبری گرجستان صورت گرفته، "خودسری به تمام معنا" است.

خبرگزاری نووستی هم در جزئیات مسئله می‌گوید: آنطور که شوت خیزانیشویلی رییس دفتر وزارت کشور گرجستان به نووستی اطلاع داد سرهنگ دو  الکساندر ساوا، سرهنگ دو دمیتری کازانتسف، سرهنگ دو الکساندر بارانوف و سروان الکساندر زاوگارودنی به این جاسوسی متهم شده اند.

به غیر از این به گفته وی 11 نفر از اتباع گرجستان نیز به جاسوسی متهم شده اند.

به گفته خیزانیشویلی امروز دادگاه در رابطه با افسران روسی تدابیری در مدت تحقیقات اتخاذ خواهد کرد. وی گفت که پرونده به دادگاه شهری ارجاع شده است. وی همچنین آزادی استوار روسلان اسکریلنیکوف را تایید کرد.

خیزانیشیویلی اعلام کرد: در حال حاضر چهار افسر روسی در بازداشت نیروهای انتظامی بسر می برند. در خصوص استوار اسکریلنیکوف باید گفت که وی راننده افسران بازداشت شده بود و بعد از آنکه چند سئوال از طرف نیروهای انتظامی از او شد وی را آزاد نمودند".

در باره امیر اسلانیان که در باطومی بازداشت شده بود و قبلا اعلام شد که وی افسر روسی است رییس دفتر وزارت کشور گرجستان اعلام کرد که وی تبعه گرجستان می باشد. وی به وطن فروشی متهم شده است.

کد خبر 4976

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز