همشهری آنلاین: دبیر کمیته گردشگری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: چهارچوب کلی طرح جامع گردشگری شهر تهران در حال تهیه است و به زودی برای تصویب به مراجع ذیربط ارسال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شهر فرهاد دبیرپور با اعلام این خبر افزود: در این طرح تعاریف، چشم‌انداز، سیاست‌ها و برنامه‌های کلی توسعه گردشگری در تهران مشخص شده و همچنین اصول 12 گانه ناظر بر گردشگری تدوین می‌شود.

وی اظهار داشت: در این طرح مشخص خواهد شد که قرار است تهران در چشم‌انداز آینده به یک قطب گردشگری منطقه‌ای تبدیل شود و یا جمعیت آن به حدی است که ظرفیت تبدیل به قطب گردشگری را ندارد و یا هدف ساماندهی جاذبه‌های گردشگری این شهر است.

دبیر کمیته گردشگری مرکز مطالعات ادامه داد: در تعاریف سازمان جهانی گردشگری، فردی که از نقطه‌ای به نقطه دیگر سفر کرده و در آن‌جا 24 ساعت اقامت کند گردشگر محسوب می‌شود ولی در تهران باید تعریف جدیدی از گردشگر ارایه شود.

وی تاکید کرد: شهر تهران به دلیل قدمت 13 هزار ساله خود و سابقه 200 سال پایتختی ظرفیت‌های خوبی برای جذب توریست فرهنگی و تاریخی دارد و البته گردشگری طبیعی نیز با توجه به حیات وحش بکر آن در پارک‌های ملی از قبیل خجیر، جاجرود و کویر جنوبی آن از دیگر قابلیت‌های شهر تهران است.

وی تصریح کرد: همچنین تهران قابلیت‌های خوبی در زمینه جذب گردشگر درمانی، روستایی، ورزشی و زیارتی دارد که باید پروژه‌هایی برای ساماندهی و استفاده مطلوب از این ظرفیت‌ها تعریف شود.

به گفته وی، در طرح جامع گردشگری این پروژه‌های در قالب اهداف کلی تعریف خواهد شد.
وی در ارتباط با طرح گردشگری تهیه شده از سوی معاونت سازمان شهرسازی و معماری گفت: این طرح دارای اشکالات عمده‌ای بود که در طرح جامع تهیه شده اصلاح خواهد شد.

کد خبر 49790

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز