شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

مهدیه مصطفایی: دختر جوان برای خرید قفلی که قرار بود بخت او را بگشاید، ۲ میلیون تومان به فالگیر کلاهبردار پرداخت اما این قفل نه تنها درهای خوشبختی را روی او نگشود بلکه باعث اختلاف وی با خانواده‌اش شد.

« ۲ میلیون تومان برای یک قفل پرداختم اما نه تنها بختم باز نشد بلکه با خانواده‌ام هم اختلاف پیدا کردم.» دختر جوان با عصبانیت به پلیس آگاهی استان تهران آمده بود تا از زن فالگیری که به بهانه بخت گشایی از وی کلاهبرداری کرده بود، شکایت کند.

دوستانم می‌گفتند جادو می‌کند و می‌تواند گره هر کار بسته‌ای را بگشاید، همه ازطلسم‌های او تعریف می‌کردند، من هم کم کم وسوسه شدم برای بخت گشایی به سراغش بروم، برای همین به دفتری که در آنجا فالگیری می‌کرد رفتم و از او خواستم بخت بسته‌ام را بگشاید.

زن فالگیر بعد از شنیدن حرف‌هایم شروع به خواندن کتابی کرد و سپس چند صفحه فلزی را که روی آن نقوشی عجیب و غریب کشیده شده بود به من نشان داد.

او سپس با خواندن چند ورد که اصلا معنی آنها را نمی‌فهمیدم به من گفت می‌تواند با دادن قفلی که گشودن آن بختم را می‌گشاید، مرا به خوشبختی برساند اما برای این کار باید مبلغ زیادی پول به او بپردازم.

من که شیفته حرکات و صحبت‌های این زن شده بودم، پذیرفتم مبلغ درخواستی را برایش فراهم کنم تا او در مقابل قفل بخت‌گشا را برایم تهیه کند. او قرار ملاقات بعدی‌مان را 2 هفته بعد تعیین کرد، در آن روز مقداری از پول را به او دادم اما او بازهم تحویل قفل را به ملاقات بعدی و پرداخت بقیه پول موکول کرد.

ظرف یک ماه، ۲ میلیون تومان به فالگیر کلاهبردار پرداختم و سرانجام در آخرین ملاقات او یک قفل معمولی با یک کلید به من داد، روی قفل تعدادی عدد و رقم نوشته شده بود که می‌گفت طلسم بختم را باطل می‌کند.

زن فالگیر با دادن این قفل از من خواست دستوراتی را که روی یک کاغذ نوشته بود مو به مو انجام دهم تا درهای خوشبختی به رویم گشوده شود.

دختر جوان ادامه داد: اما گرفتن این قفل نه تنها از مشکلاتم کم نکرد بلکه با بردن این قفل به خانه، درهای مشکلات به رویم باز شد، خانواده‌ام با دیدن این قفل، عصبانی شده و از من خواستند دست از خرافه پرستی بردارم و همین مسئله باعث اختلاف بین من و آنها شد. از آنجایی که به حرف‌های این زن اعتقاد شدیدی پیدا کرده بودم با وجود مخالفت‌های خانواده‌ام تنها به توصیه‌های فالگیرعمل می‌کردم ولی بعد از گذشت مدتی، وقتی هیچ تغییر مثبتی در زندگی‌ام رخ نداد، سراغش رفتم اما او خانه‌اش را عوض کرده بود و تازه آن موقع بود که متوجه شدم زن فالگیر، یک کلاهبردار دروغگو بوده که با این شیوه طعمه‌هایش را سرکیسه می‌کرد.

با شکایت دختر جوان، تیمی از کارآگاهان مبارزه با کلاهبرداری، تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی و دستگیری زن فالگیر -که در منطقه عظیمیه فعالیت می‌کرد- آغاز کردند و در این بررسی‌ها بود که دریافتند فالگیر میانسال با تبلیغات گسترده‌ و پخش کارت ویزیت از تعداد زیادی از افراد ساده لوح و خرافاتی به بهانه‌های مختلف از جمله بخت گشایی و رفع نازایی کلاهبرداری کرده است. سرانجام ماموران صبح ۲۱ فروردین با حکم قضائی وارد خانه این زن شده و او را دستگیر کردند.

در بازرسی‌های اولیه از خانه این زن هزاران کارت ویزیت، ۲۰۰ کارت فالگیری، ۴۸ قطعه صفحه‌های فلزی مخصوص جادو و جنبل، قفل‌های مربوط به بخت گشایی و کتاب‌های سحر و افسون و آلات و ادوات فالگیری کشف و ضبط شد.

خدمات متفاوت، قیمت‌های متفاوت

هنگامی که فالگیر کلاهبردار تحت بازجویی قرار گرفت با اعتراف به کلاهبرداری با این شیوه گفت: از ۵ سال قبل کارم را شروع کردم، در این مدت به خوبی روش‌هایی را که می‌توانستم با آنها اعتماد مشتریانم را جلب کرده، یاد گرفتم و کم کم با چاپ کارت ویزیت برای خودم در آرایشگاه‌های زنانه و مراکز خریدی که زنان بیشتر به آنجا رفت‌وآمد می‌کردند تبلیغات کرده و زنان ساده لوح را فریب داده و آنها را به خانه‌ام می‌کشاندم.

وی در ادامه افزود: بابت هر بار فالگیری از مشتریانم ۷ تا ۱۰ هزار تومان حق ویزیت می‌گرفتم. اما وقتی افرادی برای انجام کارهای سخت و دشواری مثل علاج نازایی و یا بخت گشایی و ... مراجعه می‌کردند از آنها حتی تا ۸۰۰ هزار تومان و بیشتر پول می‌گرفتم.

شاکیان بیایند

سردار علیرضا اکبرشاهی- فرمانده انتظامی استان تهران- با اعلام خبر دستگیری این زن گفت: متهم هم اکنون با صدور قرار وثیقه در بازداشت به سر می‌برد و افرادی که به این روش از آنها کلاهبرداری شده است می‌توانند برای شناسایی وی به اداره آگاهی استان تهران واقع در میدان طالقانی کرج مراجعه کنند.

کد خبر 50031

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز