چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۷
۰ نفر

گروه حوادث- آزاده مختاری: 6‌سال ردیابی پلیسی برای به دام انداختن قاچاقچی مسلحی که یکی از مامور پلیس را هدف گلوله قرارداده و فرار کرده بود، کارآگاهان پلیس تهران را به زندان کرج رساند

این متهم مخوف 15 دی ماه 81 در جریان یک عملیات تعقیب و گریز با شلیک گلوله، یکی از ماموران پلیس را در شرق پایتخت زخمی کرد و به همراه برادرش گریخت.

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی پایتخت – روز گذشته در توضیح چگونگی وقوع این حادثه گفت: روز حادثه، ماموران گشت پلیس آگاهی در بزرگراه آزادگان به‌خودروی پژو 405 که 2 جوان سرنشین آن بودند، مظنون شده ودستور توقف صادرکردند ولی راننده با مشاهده خودروی پلیس بر سرعت خودروی خود افزود وسعی کرد بگریزد.

ماموران وقتی متوجه فرارمظنونان شدند با شلیک چند گلوله به لاستیک خودرو، راننده را وادار به توقف کردند اما مردان جوان که خود را درچند قدمی بازداشت می‌دیدند با گروگان گرفتن یک موتورسیکلت سوار و با تهدید اسلحه، وی را مجبورکردند آنان را از محل فراری دهد.

پلیس برای جلوگیری ازفرار آنان وارد عمل شد ولی مردان مسلح با شلیک گلوله به سوی ماموران، یکی از افسران پلیس را مجروح کرده و بار دیگر ازحلقه محاصره پلیس گریختند.

6 سال در تعقیب یک متهم

رئیس پلیس آگاهی درادامه افزود: کارآگاهان در عملیات تخصصی به‌دام‌انداختن متهمان، در اولین اقدام شماره پلاک خودرو را استعلام کردند اما با شناسایی مالک خودرو وی در اظهاراتی عجیب مدعی شد خودرواش از 2 روزقبل به سرقت رفته اما او موضوع را به پلیس اطلاع نداده است.

اظهارات این مرد در حالی بیان می‌شد که تحقیقات بعدی نشان داد روز حادثه خودروی وی در اختیار 2 پسرش که از قاچاقچیان مسلح و توزیع‌کننده تریاک در پایتخت هستند، قرار داشته است.

با این اطلاعات، جست‌وجوی گسترده پلیس برای به دام انداختن فرزندان مالک خودرو آغازشد ولی با وجود مراقبت‌های نامحسوس پلیسی ردی از2 متهم فراری پیدا نشد تا اینکه هفته گذشته بعد از گذشت 6 سال از ماجرای شلیک به افسر پلیس، کارآگاهان اداره یکم آگاهی تهران بزرگ متوجه شدند یکی از متهمان به اتهام عضویت در یک باند سرقت مسلحانه در کرج بازداشت شده ودر بازداشتگاه پلیس آگاهی به سرمی برد. به این ترتیب متهم به اداره آگاهی پایتخت انتقال یافت.

« 6 سال پیش دریک حرکت اشتباه، مامورپلیس را هدف گلوله قراردادم و این مسئله باعث شد تا در این سال‌ها به همراه برادرم آواره شهرهای مختلف شده و زندگی مخفی‌ای داشته باشیم تا اینکه سرانجام به اتهام همکاری با یک باند سرقت مسلحانه بازداشت شدم و این راز فاش شد اما از سرنوشت برادرم خبری ندارم.»

سرهنگ محمدیان درادامه این خبرگفت: متهم درحالی از سرنوشت برادرش اظهاربی اطلاعی می‌کند که ردیابی‌های پلیسی نشان می‌دهد وی تا مدتی قبل با برادرش در شهر شیراز در زمینه قاچاق مواد‌مخدر فعالیت داشته اما وی ناگهان ناپدید شده است که احتمال اینکه   در درگیری‌های مواد‌مخدر از پای درآمده باشد، وجود دارد.

تحقیقات از این متهم در اداره یکم آگاهی پایتخت- مبارزه با سرقت مسلحانه -  ادامه دارد.

کد خبر 50525

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز