سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۱
۰ نفر

یک پیرمرد 71 ساله که در حیاط خانه‌اش کلم پرورش می‌دهد از سرقت مکرر محصولاتش کلافه شد و به دادگاه شکایت کرد.

جاکارتا:  این مرد می‌گوید: از هفته گذشته تا کنون هربار که به باغچه‌اش سر می‌زند متوجه جای خالی یکی از کلم‌ها می شود.

او در ابتدا گمان می‌کرد حیوانی مانند خرگوش به کلم‌ها آسیب می‌زند اما با بررسی دقیق‌تر متوجه شد که کلم‌ها با چاقو از ریشه بریده شده‌اند. این مرد گفت: جالب اینجاست که کلم در مقابل دیگر سبزی‌ها قیمت زیادی ندارد و معلوم نیست چرا سارق  فقط روزی یک کلم می‌دزدد. پلیس می‌گوید : احتمالا سارق کلم‌ها یک کارتن خواب محلی است که برای سیر کردن شکمش ، کلم می‌خورد.

فارغ‌التحصیلی مادربزرگ

میشیگان: یک زن 83 ساله موفق شد با مدرک لیسانس از دانشگاه فارغ‌التحصیل شود. این زن 13 سال قبل همسر خود را از دست داد و یک سال بعد تصمیم گرفت در دانشگاه ثبت نام کند و درس بخواند.

این پیرزن در مراسم فارغ التحصیلی‌اش گفت: پس از اینکه شوهرم از دنیا رفت، بسیار تنها شدم و می‌خواستم به نحوی با یک کار هیجان انگیز و مفرح  خود را مشغول کنم.

بعد از مدتی به این نتیجه رسیدم که  می‌خواهم درس بخوانم و در سال 1995  در رشته علوم اجتماعی دانشگاه ثبت نام کردم. این زن در مدت بیش از یک دهه توانست تمام واحد‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارد و در کنار دیگر دانشجویان که جای نوه‌های او بودند در مراسم فارغ‌التحصیلی شرکت کند.

البته این پیرزن  هدفمند قصد ندارد از لیسانس خود برای شروع شغل جدیدی استفاده کند اما می‌گوید قصد دارد از طریق کار‌های داوطلبانه، دانش و تجربه خود را با دیگران تقسیم کند.

جریمه دردسر ساز

رم:  دریافت قبض جریمه 3 هزار دلاری برای  مردی که از 3سال پیش تا کنون پشت فرمان ننشسته، او را روانه بیمارستان کرد. این پیرمرد 73 ساله پس از اینکه به آلزایمر دچار شد، دیگر رانندگی نکرد اما چند روز قبل پستچی  قبض جریمه را به او داد. این پیرمرد که  از بیمار ی قلبی رنج می‌برد با مشاهده قبض‌جریمه سکته کرد و به بیمارستان منتقل شد.

توسعه بی‌ادبی

منچستر: تحقیقات نشان می‌دهد که انگلیسی‌ها نسبت به یک دهه قبل بی‌ادب‌تر شده‌اند و این روند در مورد مدیران ، شدت بیشتری داشته است. یکی از دلایل بی‌ادب‌تر شدن مردم ، کم توجهی والدین و مدارس به تربیت بچه‌هاست. این در‌حالی است که مدیران شرکت‌ها و ادارات هم در برخورد با ارباب رجوع،  احترام را رعایت نمی‌کنند .

دعوای پیاده‌رویی

سیدنی: موضوع دعوای  یک زن و شوهر میانسال با شهر‌داری اخیرا به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است. این زوج چند ماه قبل بدون کسب مجوز از شهرداری ، پیاده‌روی جلوی خانه‌شان را خراب کردند اما اکنون که شهرداری می‌خواهد در اقدامی هماهنگ همه پیاده‌رو‌ها از جمله پیاده‌روی جلوی خانه این زوج را باز سازی کند، آنها با این طرح مخالفت می‌کنند.

این زوج می‌گویند شهرداری نمی‌تواند بدون اجازه آنها جلوی خانه‌شان بنایی کند اما شهرداری معتقد است پیاده‌رو جزء اموال عمومی است و از همه مهم‌تر اینکه  عابران برای رسیدن به پارکی که نزدیک خانه این زوج قرار دارد باید از این پیاده‌رو عبور کنند.

به هر حال شهرداری  از این زوج 5 هزار دلار غرامت برای بازسازی پیاده‌رو تخریب شده می‌خواهد. این در‌حالی است که زوج میانسال اعلام کرده‌اند به این دلیل پیاده رو را خراب کردند که عابران می‌توانستند از پنجره، داخل خانه آنها را ببینند.

کد خبر 50369

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز