مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش رگبار باران در بیشتر مناطق کشور گفت: دمای هوا در برخی مناطق بین ۳ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

رگبار باران در ۱۳ استان کشور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیائیان گفت: با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و خروجی مدل‌ها امروز شنبه ۶ اردیبهشت برای برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس مرکزی، رگبار باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این وضعیت فردا در بیشتر مناطق کشور به جز نوار شرقی، هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: روز دوشنبه در برخی نقاط شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و ارتفاعات البرز و روز سه‌شنبه در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور، غرب و زاگرس مرکزی بارش‌ خواهیم داشت.

ضیائیان ادامه داد: فردا برای استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی کاهش سه تا پنج درجه‌ای دما و روز دوشنبه نیز برای استان‌های واقع در شمال شرق و شرق کاهش شش تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل پیشبینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی سه روز آینده در ارتفاعات استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و البرز بارش برف دور از انتظار نیست، گفت: طی امروز و فردا بخش‌های شمالی خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا ابری، در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و احتمال تگرگ با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه نیز کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 504770

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha