چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۱:۰۵
۰ نفر

4 پسر بچه در حال بازی در ساحل، کیف پولی پیدا کردند که در آن 2 هزار و 500 دلار اسکناس و تعداد زیادی چک وجود داشت.

سیدنی: این بچه‌ها پس از مدت زیادی جستجو سرانجام توانستند صاحب کیف را پیدا کنند و کیف را به او بدهند. صاحب کیف که یک مرد 50 ساله است ،گفت: چند هفته قبل همراه با خانواده‌ام برای قایق سواری به دریا رفتیم که به طور کاملا اتفاقی کیف پولم  درون آب افتاد.

وی افزود: با وجود اینکه خیلی ناراحت شده بودم اما می‌دانستم که جستجو برای کیف پول ثمری ندارد و ماجرا را به کلی فراموش کردم اما این پسر بچه‌های با وجدان در کمال ناباوری کیف پول را به دست من رساندند و من هم به هر یک از آنها 100 دلار مژدگانی دادم.

طلاق به شیوه اینترنتی

کالیفرنیا: با گسترش استفاده از اینترنت، همه امور زندگی از جمله طلاق گرفتن هم تحت تاثیر این پدیده  قرار گرفته است. برای مثال یک زن میانسال که به شدت از دست همسرش عصبانی بود، یک گروه فیلمبرداری استخدام کرد تا از زندگی خانوادگی او فیلم بگیرد و سپس فیلم را روی اینترنت گذاشت.

این زن در فیلم مستند خانوادگی‌اش به شدت از شوهرش انتقاد کرد .  همچنین در این فیلم صحنه‌هایی از مشاجره‌های خانوادگی این زوج که به طور مخفیانه فیلمبرداری شده، نمایش داده می‌شود اما مرد خانواده پس از آگاهی از این موضوع  به دادگاه رفت و اعاده حیثیت کرد .

این مرد گفت نه تنها قصد طلاق دادن همسرم را دارم بلکه به دلیل توهین علنی وی به شخصیتم از او غرامت می‌خواهم. هم‌اکنون پرونده  این زوج در دست بررسی است اما دادگاه از این زن خواسته  فیلم مستند خانوادگی‌اش را از روی اینترنت بردارد.

تخریب مجسمه بد رنگ

پکن: یک مجسمه 288 هزار دلاری که ساخت آن در شمال چین 2 سال به‌طول انجامید ، پیش از پرده‌برداری تخریب شد. رسانه‌های محلی اعلام کردند دلیل تخریب  این مجسمه این بود که یکی از مقامات دولتی در جریان بازدید از مراحل ساخت آن اعلام کرد رنگ برنزی این مجسمه را دوست ندارد.  البته هنوز صحت این ادعا مشخص نشده است و مقامات رسمی نیز چنین ادعایی را تکذیب کرده‌اند.

قبض آب 600 ساله

هوستون: اشتباه کارمند اداره آب موجب شد که یک قبض آب 99 هزار دلاری برای مالک یک آپارتمان صادر شود. به گفته مالک آپارتمان در صورتی که وی با مصرف کنونی آب تا 600 سال دیگر زندگی کند شاید جمع مبلغ همه قبض‌های صادرشده به این میزان برسد.

حقوق نگیرید

دوشنبه: دولت تاجیکستان اخیرا از مردم این کشور خواسته است که برای کمک به احداث یک نیروگاه برق از حقوق گرفتن صرف‌نظر کنند تا دولت بتواند این طرح را تکمیل کند. گفتنی است که میلیون‌ها نفر از مردم تاجیکستان زمستان گذشته را با کمبود شدید سوخت و برق پشت سر گذاشتند.

مقامات اعلام کرده‌اند در صورتی که مردم به مدت 2 ماه حقوق خود را به دولت ببخشند، 10 میلیون دلار برای این پروژه پس انداز می شود. این درحالی است که تاجیکستان یکی از فقیر‌ترین کشور‌های جهان به شمار می‌رود و متوسط درآمد ماهیانه مردم آن حدود 63 دلار است.

هرچند مقامات اعلام کردند این اقدام داوطلبانه خواهد بود اما برخی از مردم معتقدند دولت در هر حال به این پول نیاز‌دارد و در چند ماه آینده حقوق آنها را پرداخت نخواهد کرد. از سوی دیگر دولت هم برای  حل مسئله کمبود برق چاره‌ای جز احداث این نیروگاه ندارد.

کد خبر 50488

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز