دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

گروهی از وکلای اسکاتلندی در شکایتی که به یک دادگاه ارائه دادند، مدعی شدند آشنا نبودن پرسنل دادگاه با لهجه اسکاتلندی کار آنها را دشوار می کند.

مشکل لهجه در دادگاه

ادینبرا: به گفته آنها، وکلا بخش قابل توجهی از کار خود را از طریق صحبت کردن و مطالعه پرونده‌ها پیش می‌برند اما به دلیل اینکه پرسنل در نظر گرفته شده از سوی دادگاه برای تنظیم پرونده‌ها لهجه‌اسکاتلندی را متوجه نمی‌شوند، اطلاعات موکل به طور دقیق به پرونده منتقل نمی‌شود.

یکی از وکلایی که در گروه شاکیان قرار دارد، گفت: حتی لهجه منشی دادگاه هم در برخی موارد انگلیسی است و رونوشت‌هایی که توسط او تهیه می‌شود، اشتباهات فاحشی دارد. بیشترین اشتباه در مورد محل وقوع جرم صورت می‌گیرد.

پیامدهای مواد مخدر شیمیایی

هوستون: ورود انواع مواد مخدر شیمیایی به بازار، باعث شده معتادانی که از این مواد استفاده می کنند  دست به کار‌های خطرناک و بسیار عجیبی بزنند. این روز‌ها دادگاهی در هوستون با پرونده عجیبی مواجه شده است که در آن ۲ معتاد از جمجمه یک جسد برای استعمال مواد مخدر استفاده کرده‌اند.

این ۲ مردکه یک نوع ماده مخدر شیمیایی ا ستفاده کرده بودند از حال طبیعی خارج شده، به یک قبرستان رفتند و با نبش قبر، جمجمه‌ای را از زیر خاک بیرون کشیدند. آنها در حال استفاده  از جمجمه برای استعمال مواد بودند که نگهبان گورستان سر رسید و آنها را تحویل پلیس داد.

در حال حاضر خانواده متوفی به دادگاه شکایت کرده‌اند و به دلیل این اقدام تنفر آمیز  از این معتاد‌ها غرامت می‌خواهند. دادگاه می‌گوید این ۲ معتاد خلافکار ضمن پرداخت جریمه به حبس نیز محکوم خواهند شد.

قبض جریمه تاریخی

پنسیلوانیا: عذاب وجدان یک زن موجب شد که او پس از ۳۲ سال قبض جریمه یک دلاری مربوط به پارک کردن در محل پارک ممنوع را پرداخت کند. این زن که در آن زمان یک جوان ۲۰ ساله بود برای خرید به سوپر مارکت رفت و خودرو خود را زیر تابلو توقف ممنوع پارک کرد.

او پس از بازگشت، قبض جریمه یک دلاری را روی شیشه خودرو دید اما هیچگاه آن را پرداخت نکرد.

جالب اینجاست که او در طول این مدت همواره قبض را گوشه کیف خود نگه‌داشته بود و برای پرداخت آن امروز و فردا می‌کرد در حالی‌که  راهنمایی و رانندگی فراموش کرده بود این قبض را به فهرست جریمه‌های رانندگی این زن اضافه کند.

به هرترتیب این زن سرانجام تصمیم گرفت قبض جریمه متعلق به سال ۱۹۷۶ را پرداخت کند. او قبض جریمه را همراه با ۲۰ دلار پول نقد داخل پاکت گذاشت و برای اداره پلیس فرستاد.

گردشگری پر‌حادثه

سیدنی: یک زن که برای گردش به استرالیا رفته بود، در کمال تعجب هدف حمله  پلیکان قرار گرفت و زخمی شد. این زن در حال عبور از کنار ساحل بود که یک پلیکان زیبا توجه‌‌اش را جلب کرد. این گردشگر اروپایی که به شدت به پرندگان علاقمند بود نزدیک این پرنده شد اما ناگهان پلیکان به سوی وی حمله‌ور شد.

این زن که خیلی ترسیده بود شروع به دویدن کرد اما پلیکان همچنان به صورت او ضربه می‌زد. وی سرانجام با کمک مردم نجات یافت و به بیمارستان منتقل شد و صورتش 26 بخیه خورد. این زن قصد دارد به دلیل آسیب دیدگی‌اش به دادگاه شکایت کند.

او می گوید در اطراف ساحل در مورد کوسه‌ها هشدار داده شده است اما هیچ علامت هشدار دهنده‌ای در مورد پلیکان‌ها وجود ندارد و این امر موجب پدید آمدن حوادثی از این دست می‌شود.

این زن گفت: هیچ کس تصور نمی‌کند که بخیه‌های روی صورت من در اثر حمله یک پلیکان باشد.

کد خبر 51700

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز