به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران، براساس آمار و اطلاعات این مرکز، سال گذشته 520 هزار شهروند تهرانی از طریق تلفن 1888 با این مرکز تماس گرفتهاند که این میزان نسبت به سال 85 با رشد 3 درصدی همراه بوده است.
براساس این آمار، 81 هزار و172 پیام از مجموع این تماسها به ثبت رسیده که شامل 82 درصد انتقاد و شکایت، 9 درصد پیشنهاد و 9 درصد تقدیر از برنامهها و عملکرد شهرداری تهران است. براساس این گزارش، در سال گذشته مجموع گلایهمندی شهروندان نسبت به سال 85، 8 درصد کاهش و سهم پیشنهاد و تقدیر هر کدام 9 درصد افزایش داشته است.
بنابراین گزارش، خدمات شهری، حملونقل و ترافیک، فنی و عمران و شهرسازی و معماری چهار حوزهای است که بیشترین درخواست شهروندان در سال گذشته را بهخود اختصاص دادهاند.
بنابراین گزارش، مرکز نظارت همگانی 1888 در این مدت به 90 درصد از درخواستهای مردم رسیدگی کرده و کار رسیدگی به دیگر پیامها نیز در دستور کار واحدهای اجرایی قرار دارد.