پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۵
۰ نفر

حسین قدیانی: اینکه می‌گویند آدم‌ نباید زود قضاوت کند، همین‌است‌ها....

چقدر الکی غیبت کردیم.  همین طور کشکی کتره‌ای نشر اکاذیب کردیم، آن هم به چه قصدی؟ به قصد تشویش اذهان عمومی. خدایا بگذر از سر تقصیرات ما. آخر ما چه می‌دانستیم که در دل مسئولان وزارت چه می‌گذرد. ماکف دست‌مان را بو نکرده بودیم که؛ ما اشتباهی بودیم! ما در این توهم بودیم که همکاری نکردن وزارت کشور با شورای شهر و شهرداری به خاطر لج‌بازی با دولت با شهرداری است‌.خیال‌مان این بود که چی؟ که دولت دارد تصفیه‌حساب می‌کند، چه می‌دانستیم که.

ما چقدر ساده بودیم! تازه فکر می‌کردیم وزارت کشور به این دلیل مجوز ورود اتوبوس‌های صفر کیلومتر را برای ورود به شبکه حمل‌ونقل شهری صادر نمی‌کند که می‌خواهد حال شهرداری را بگیرد؛ نگو هدف وزارت کشور جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه به تهران بود! خبر نداشتیم که؛مای ساده‌لوح، مای فریب‌خورده، مای‌ قلم به‌دست،مزدور، مای اجنبی، مای‌ خالی‌بند، مای‌دروغ سیزده، مای‌مفسد اقتصادی، مای‌مافیا... چه می‌دانستیم وزارت کشور نگران مهاجرت بی‌رویه به شهر تهران است!

ما به خیال‌مان این وزارتخانه دلش برای تهران نمی‌سوزد که نمی‌گذارد شهرداری با خیال راحت امکانات راصرف تهران کند؛نگو اتفاقا از سر دلسوزی است که جلوی دادن امکانات به تهران را می‌گیرد و مثلا نمی‌گذارد اتوبوس‌های نو وارد خیابان‌های پایتخت شوند.دیگر به این فکر نمی‌کردیم که اگر وزارت کشور مجوز ورود این اتوبوس‌ها به خیابان‌ها را بدهد، مردم بلاد، این اتوبوس‌‌ندیده‌های «ندیدبدید!» هجوم می‌آورند به تهران.

حالا برای جبران مافات چند تا پیشنهاد داریم که اگر دولت به آنها عمل کند عمرا کسی به سرش بزند که خدای‌نکرده به تهران مهاجرت کند، تازه همین ساکنین فعلی تهران هم زندگی در تهران را بی‌خیال خواهند شد.

1 -دولت محترم قید مونوریل را کاملا بزند. چرا؟چون به ادعای دولتی‌ها مونوریل در حل معضل ترافیک معجزه می‌کند. خب همین باعث می‌شود مردم شهرهای دیگر و بلکه دیگر کشورها به حمل‌ونقل روان خیابان‌های تهران حسودی کرده، مثل موروملخ بریزند به تهران. حالا اگر مونوریل را زدید، کل دنیا  آمد در تهران، نگید نگفتید!

2 - همین اتوبوس‌های موجود را هم به پارکینگ‌ منتقل کرده،کارت سوخت تاکسی‌ها را هم بسوازنید؛کما به هفته نمی‌کشد که شهر از سکنه خالی می‌شود؛ عینهو قبرستان.

3 - مترو را هم تعطیل کنید و از سال آینده نمایشگاه کتاب را در ایستگاه‌های مترو برپا کنید.

4 - پیشنهاد می‌شود لااقل در تهران تورم را به همان تورم 70درصدی (نه 17درصد فعلی!) برگردانده و با این کار باعث شوید شهروندان تهرانی بی‌خیال زندگی در تهران شوند.

5 - بانک مرکزی از خر شیطان پایین آمده و قیمت موادغذایی را برای جلوگیری از مهاجرت به تهران17درصد، نه حالا بگو 70 درصد گران‌تر گزارش دهد. لابد مستحضر هستید که به گفته این بانک قیمت مواد نداشته. خب، همین ارزانی‌هاست که باعث مهاجرت خلق‌الله به تهران شده! نکنید آقا! این قدر ارزان نکنید این اجناس را...!

6 - همان مورد اول و دوم و سوم و چهارم و پنجم!

کد خبر 50548

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز