مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: نرخ بیکاری این استان در زمستان سال گذشته با کاهش ۱.۳ درصدی نسبت به زمستان سال ماقبل آن، به ۹.۳ درصد رسید.

اشتغال

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، احمد توصیفیان پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت در نخستین جلسه اعضای کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان در سالجاری افزود: میانگین نرخ بیکاری چهار فصل سال گذشته این استان ۷.۴ درصد بوده و این آمار برگرفته از نتایج طرح آمارگیری نیروی کار مرکز آمار ایران است.

وی ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی نیز در استان همدان با هشت دهم درصد افزایش به ۴۵.۵ درصد رسیده ‌است.

توصیفیان یادآوری کرد: نرخ بیکاری استان همدان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن که برابر با ۸.۳ درصد بود، ۹ دهم درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی گفت: ایجاد ۶۰ هزار فرصت شغلی جدید طی سه سال آتی برای این استان پیش‌بینی شده است، برای تحقق این مهم ۱۶۵ هزار میلیارد ریال منابع مورد نیاز است.

توصیفیان در خصوص طرح تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری نیز گفت: سهم استان در این حوزه از چهار مرحله تخصیصی، مبلغ سه هزار ۶۹۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان بیان کرد: بانک کشاورزی ۱.۳۱ برابر، صندوق کارآفرینی امید ۱.۲۱ برابر و بانک توسعه تعاون و پست بانک ۱۰۰ درصد تحقق سهمیه داشتند که این امر برایند تعامل و همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی، کمیته‌های فنی استانی و شهرستانی و حمایت استانداری و فرمانداری‌ها در سال رونق تولید بود.

وی اضافه کرد: استان همدان در سال رونق تولید موفق عمل کرده و مصمم در تحقق راهبرد جهش تولید است. ۹۷ درصد طرح‌های عقد قرارداد شده، طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای و تنها سه درصد در قالب سرمایه در گردش است.

توصیفیان گفت: با توجه به تاکیدات استاندار همدان مبنی بر تهیه سند توسعه اشتغال استان تا پایان برنامه ششم توسعه، تعهد ایجاد اشتغال به تفکیک شهرستانی، دستگاهی و بخشی تهیه و پیش بینی شده است که سالیانه حدود ۲۰ هزار شغل ایجاد شود به گونه‌ای که در پایان برنامه ششم توسعه به نرخ بیکاری ۷.۱ درصد برسیم.

وی اظهار کرد: آمار اشتغال ایجادی اخذ شده از دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۹۸ شامل چهار هزار ۶۹۴ نفر در بخش مسکن و ۲۰ هزار ۷۵۳ نفر در بخش غیرمسکن است و مشخصات افراد و محل اشتغال آنها نزد دستگاه‌ها ثبت شده است.

توصیفیان بیان کرد: برای تحقق اشتغال ایجادی ۶۳ هزار ۴۵۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که ۳۸ هزار ۱۳۷ میلیارد ریال آن از محل منابع بانک‌ها، ۲۰ هزار و ۳۱۴ میلیارد ریال آورده بخش خصوصی و پنج هزار میلیارد ریال تملک دارایی‌ها بود که معادل ۱.۳۲ برابر میزان پیش‌بینی شده در سند توسعه اشتغال، در استان سرمایه‌گذاری شده است.

کد خبر 506676

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار همدان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha