چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۲
۰ نفر

وزیر امور خارجه آلمان و بازرس کل ارتش فدرال این کشور، خواهان تشکیل هرچه سریع‌تر ارتش واحد اروپا شدند.

خبرگزاری آلمان در گزارشی در این باره که نشریه اشپیگل هم آن را منتشر کرده‌است نوشت: در یک کنفرانس سیاسی امنیتی که از سوی حزب سوسیال دمکرات دولت فدرال آلمان (SPD) در برلین تشکیل شد، فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان، این مطلب را خاطر نشان کرد که بعد از تصویب اصلاحات جدید در اتحادیه‌ اروپا در لیسبون، اعضای این اتحادیه‌ می‌توانند در سیاست دفاعی خارجی نیز با یکدیگر متحد شوند.

این سیاستمدار حزب SPD همچنین با اشاره به دیدار با همتای فرانسوی خود گفت: ‌فرانسه برای آلمان شریکی مهم و راهبردی به حساب می‌آید و این کشور نیز با تشکیل این ارتش موافق است.

در دیداری که قبل از این اشتاین مایر با همتای فرانسوی خود برنارد کوشنر انجام داده بود، هر 2طرف در مورد راه‌حل‌های عملی برای استفاده از توانایی‌های مشترک خود در زمینه نظامی مذاکره کرده بودند.

ولفگانگ اشنایدر هان، بازرس کل ارتش آلمان نیز در صحبت‌هایش با اشتاین مایر، گفت: ‌در بحث درباره ساختارهای آینده ارتش اروپا اجازه‌ نادیده گرفتن ناتو را نداریم.

اشنایدر هان در ارتباط با تشکیل این ارتش گفت: اینکه برداشت‌های مختلف فلسفی و تاریخی را در زمینه نظامی بخواهیم جمع و به یکدیگر نزدیک کنیم، کاری سخت و مسیری طولانی است؛ اما با تحمل، این امر دست یافتنی می‌شود.

پیتر اشتروک وزیر دفاع سابق آلمان نیز در این ارتباط گفت: مشکلات مالی اتحادیه‌ اروپا مانع اصلی بر سر تحقق این هدف اتحادیه بوده است.وی همین طور از پارلمان آلمان خواست تا هزینه‌های ماموریت خارجی نیروهای خود را به تشکیل این ارتش واحد اختصاص دهد.

آلمان و فرانسه که از مهم‌ترین بازیگران تاثیرگذار اتحادیه اروپا هستند در سال های اخیر بر یکپارچگی بیشتر این اتحادیه تاکید کرده‌اند.

اتخاذ سیاست خارجی واحد و تعیین یک وزیر برای هماهنگی و اعلام سیاست خارجی این اتحادیه از جمله اقدامات این کشورهاست.

کد خبر 51185

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز