دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۲
۰ نفر

مهدیه جباری: باید دوستش داشت. باید به او اعتماد کرد. هرچند دو سالی ا‌ست که در هیچ رقابتی شرکت نکرده‌ اما هنوز هم اوست که شانس اول کسب مدال طلای المپیک برای ایران است.

 حسین رضازاده در فاصله 100 روز تا المپیک، نگران است. او از توقع مردم می‌ترسد. از انتقادهای رسانه‌ها که گاه غرض ورزانه می‌شوند و از ایرادهایی که گاه فراموش می‌شود حسین هم یک انسان است. رضازاده در روز تولدش به سؤالات همشهری پاسخ داده است.

  • مردم دوست دارند بدانند وضعیت آمادگی حسین رضازاده چطور است؟

وضعیتم خوب است خدا را شکر. 3 ماه تا المپیک وقت داریم و از 3 ماه قبل هم من تمرینات جدی‌ام را پس از آسیب‌دیدگی، شروع کردم. امیدوارم که بتوانم تا شروع بازی‌ها به آمادگی کامل برسم.

  • فقط همین؟ الان مردم واقعا تشنه شنیدن درباره شما هستند؟

خب تمرین می‌کنم دیگر ! چه کار می‌توانم بکنم!

  • تقریبا همه مردم منتظر مدال طلای شما هستند.

این یک انتظار به حق است. من دو مدال طلای المپیک گرفته‌ام. نه فقط مردم که همه کارشناسان وزنه‌برداری جهان هم از من انتظار مدال طلا دارند. من هم با تمام توانم سعی می‌کنم تا به اوج آمادگی برسم و بتوانم که بار دیگر، مدال طلای المپیک را بدست بیاورم.

  • قبول دارید که رکوردهایتان باعث نگرانی شده؟

ببین من تازه تمریناتم را شروع کردم و مدت‌ها به‌دلیل آسیب دیدگی، دور از میدان تمرین بودم. ما برای رسیدن به اوج آمادگی، باید یک مسیر منطقی را طی کنیم و من هم تمام سعی‌ام را دارم می‌کنم. نمی‌توانم یکدفعه به بدنم فشار بیاورم. باید آرام آرام جلو بروم. برای همین است که فعلا خیلی به بدنم فشار نمی‌آورم. هم من و هم مربیانم، از روند تمرینات راضی هستیم.

  • سطح توقع مردم از تو خیلی بالاست. این اتفاق انگار استرس زیادی برایت ایجاد کرده؟

بیشتر این حساسیت مردم به‌دلیل علاقه‌ای است که به من دارند. آنها از روی دوست داشتن است که همه جا، فقط از من انتظار مدال طلا دارند. البته خیلی از این عزیزان حتی نمی‌دانند که من برای گرفتن یک مدال، چند ماه باید دور از خانواده‌ام تمرین کنم و سختی‌ها بکشم. باید مراقب باشم که زندگی‌ام وارد حاشیه نشود. خیلی تمرین کردن برای یک مدال سخت است. حالا حساب کن که تو بخواهی روند قهرمانی ات را برای سال‌های متمادی حفظ کنی و قهرمان بمانی. من واقعا مسیر سختی را برای هر یک از مدال هایم طی کرده ام. گفتن اینکه مدال بگیر، خیلی سخت نیست ولی گرفتن آن خیلی سخت است.

  • خیلی دلخور به‌نظر می‌رسید؟

من دلخور نیستم. می‌گویم کارم دشوار است. الان تمام کشورهای جهان برای مدالی که دوبار به دست آورده‌ام، مدت هاست که سرمایه‌گذاری کرده اند و تلاش می‌کنند ولی من دوبار آن را به دست آورده ام. می‌خواهم مردم و مسئولان بدانند که من زحمتم را می‌کشم. طلای المپیک در وزن من، یکی از سه مدال مهم المپیک است. 3 مدال بالاترین، سریعترین و قوی ترین، مهم‌ترین طلاهای المپیک هستند وشانس با من یار بوده که دوبار کشورهای صاحبنام را در رسیدن به این مدال ناکام گذاشته ام. من هم دوست دارم که مدال طلا بگیرم و مردم تشویقم کنندولی قبول کنید که خیلی هم راحت نیست بروی زیر وزنه و مدال بگیری.

  • اما خودت هم می‌دانی که بیشتر این حساسیت‌ها به‌دلیل دوست داشتن بیش از حد مردم است!

بله می‌دانم ولی نباید شما هم فراموش کنید که رقیبان من هم دوست دارند این مدال را بگیرند و برای رسیدن به آن با تمام وجودشان تلاش می‌کنند. مردم دوست دارند من رکورد بزنم و مدال بگیرم اما خیلی هم این کار راحت نیست.

  • انگار از رسانه‌ها هم دلخوری؟

ببین بعضی از خبرنگاران کارشان این است که بی‌دلیل بهانه بگیرند.

  • بعضی از کارشناسان از افت تو می‌گویند؟

در جامعه ما عادت کردیم وقتی یکی اوج می‌گیرد به اوحسودی می‌کنیم و می‌گوییم حالا که نمی‌رسیم به او، بهتر است که به زمین بکوبیمش. ولی این کار خوبی نیست و خدا هم از این کار بدش می‌آید.

  •  خود شما هم در این مدت تصمیماتی گرفتید که این انتقادها را بیشتر کرده. مثلا بحث حضورتان در تبلیغات ماهواره ای!

مگر گناه کردم؟ کارم که خلاف قانون نیست. من هم مثل همه انسان هستم و برای زندگی‌ام می‌توانم تصمیم بگیرم. من هم برای کسب درآمد از راه‌های قانونی می‌توانم اقدام کنم. این شایعات کذب محض است. هیچ کار خلافی نکردم. این فقط یک کار تجاری است. همین. من کاری با آنها که برایم حاشیه سازی می‌کنند ندارم و به خدا واگذارشان می‌کنم.

  • پس همه منتظر سومین مدال طلای المپیک باشیم؟

در فوق سنگین فقط من و آلکسی اف دو مدال طلا داریم. همه الان در فدراسیون جهانی منتظر طلای من هستند. انشاءالله که با دعای خیر مردم ؛ من می‌توانم سومین مدالم را بگیرم. انشاءالله که خدا نظرش را از من برنگرداند.

کد خبر 51615

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز