این برنامه سال آینده اجرایی میشود و به صورت یک بازی آنلاین (اینترنتی) با امکان بازی چندنفره، به دنیای بازیهای اینترنتی میپیوندد. به این ترتیب کودکان و نوجوانان و بزرگترهایی که بازی با لگو جزو خاطرههای شیرین زندگیشان است، میتوانند این بار دنیای تخیلیشان را در دنیای مجازی بسازند؛ مجازی در مجازی.
مسئولان این کارخانه میگویند بازی فیزیکی هنوز هم مد نظرشان است و به آن اهمیت میدهند و میخواهند به این شکل بین بازی فیزیکی و بازی دیجیتالی ارتباط ایجاد کنند.
دنیای لگو محیط شبیه دنیای واقعی را با آمیزهای از شخصیتها و ساختمانهای ساختهشده از قطعههای پلاستیکی مجازی، ایجاد میکند. مثلاً در پسزمینه یک جنگل، مثل دنیای واقعی آجرها و ساختمانهای کمتری دیده میشود تا یک شهر که تقریباً کل آن پر از آجرست.
نماد اینترنتی و مجازی هر بازیکن یا همان «فرد آنلاین» به صورت شخصیتهای کوچولوی لگویی اما از نوع دیجیتالیاش طراحی میشود.
حتی قرار است برای کارکنان لگو مدل لگویی و دیجیتالیشان با نام، شماره تلفن و نشانی پست الکترونیشان به جای کارت ویزیت طراحی و تولید شود.
دنیای لگو ابتدا یک بازی کامپیوتری تولید میکند که یا در مغازهها به فروش میرسد و یا قابل بارگذاری و نصب از طریق اینترنت است.
بیشتر دنیاهای اجتماعی آنلاین سیستم پولی یا واحد پول خاص خودشان را دارند و دنیای لگو هم نوع خاص خودش را. در این سیستم کاربران برای خرید آجرهای مجازی باید پول مجازی بپردازند. اما در عین حال، علاوه بر برد یا باخت در رقابت با بازیکن دیگر، هر فرد میتواند با صرف زمان بیشتر، هم، پول جمع کند. کاربر هر چه بیشتر بازی کند، سکه و آجر بیشتری جمع میکند.
مشخصه دیگر این بازی جدید کامپیوتری، تشویق کاربران و بازیکنها بر ارتباط دوطرفه با دیگران است.
طراحان بازی طوری برنامهریزی کردهاند که کاربران بتوانند برای ساختن و بازیکردن با آجرهای مجازی لگو، درست مثل نمونههای واقعی با دیگران کار بکنند و ارتباط داشته باشند.