سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۸
۰ نفر

سعید اکبری: بسیار عجیب بود.تیمی که در کورس قهرمانی حضور داشت و با درخشش دو بازیکن ایرانی حرف‌های زیادی داشت.

 ولی برای الشعب نیم فصل دوم خیلی متفاوت بود. تفاوتش را باید به پای شکست‌ها نوشت. دیدارهایی که پی هم آمدند و با شکست تیم ندار، شهر شارجه همراه بود. تیمی که در نیم فصل اول خوش درخشید و حتی با یک اختلاف امتیاز نسبت به صدرنشین به تعطیلات رفت. ولی حالا چطور؟ سران این باشگاه از عملکرد تیم بسیار ناراضی هستند. اینقدر که در گفت‌و‌گوهای خود اعلام کرده‌اند که بازیکنان الشعب در خدمت تیم نیستند. در واقع نیم فصل دوم با خود موجی از تغییرات را در تیم الشعب به همراه داشت. سه بازیکن کلیدی این تیم آسیب دیدند. علی سامره دو بازی محروم شد و مهرزاد هم در یک دیدار، روی سکو حضور داشت.

مشکلات از هر طرف این تیم را تحت فشار قرارداد تا در نهایت به جایی برسند که امروز در آنجا حضور دارند؛ پله هفتم لیگ. شاید مهرزاد معدنچی ستاره این فصل تیم الشعب بهتر از هر کس دیگری بتواند در این باره حرف بزند. او که این فصل در موفقیت الشعب که حالا فراموش شده، نقش بسیار پررنگی داشته. «تمام مسایلی که گفتید در ناکامی تیم نقش داشت. دوست ندارم این باخت‌ها را توجیه کنم...» شاید در این بین حرف‌های مسئولان باشگاه بیش از هر چیز، افکار بازیکنان را به هم ریخته که البته شاید همین باعث شود که بازی‌های بعدی نتایج بهتری به همراه داشته باشد. مهرزاد می‌گوید: «گفته‌اند که بازیکنان برای تیم بازی نمی‌کنند. من این را درست نمی‌دانم. ولی به این اعتراف می‌کنم که بازیکنان ما دوست دارند که هر چه زودتر فصل تمام شود و بروند دو ماه استراحت کنند.»

اما آیا باید مربی را در این ناکامی‌ها مقصر دانست؟ مهرزاد اما کادر فنی را تبرئه می‌کند، با این موضع که همه در باخت‌ها نقش داشته‌اند. «همه مقصر هستیم...» اما کسانی که با فوتبال امارات آشنا هستند و در جریان نتایجی که تیم به دست آورده، بوده‌اند به خوبی می‌دانند که الشعب همیشه در همین برهه از فصل دچار چنین وضعیتی است. این تیم سال قبل هم خیلی خوب لیگ را شروع کرد اما در نیم فصل دوم برید و به راحتی کورس را پراند. موضوعی که علی سامره هم ابتدای فصل آن را به مهرزاد گوشزد کرد اما معدنچی این را جدی نمی‌گرفت... «علی این را به من گفت. گفت که تیم در نیم فصل دوم افت می‌کند. ولی من باور نمی‌کردم. اما الان می‌بینم که او راست می‌گوید.

تیم الشعب همیشه اینطور بوده. الان من دارم با چشم خودم می‌بینم که تیم دچار این وضعیت شده...» تنها کاری که از دست مهرزاد و همبازیانش برمی‌آید این است که به بازی‌های باقیمانده در لیگ امیدوار باشند. امیدی که برای همه وجود دارد. «چاره‌‌ای جز این نداریم. من هم برای خوب بازی کردن کلی انگیزه دارم..»

در حالی که گرد بی‌انگیزگی در تیم الشعب پاشیده شده، یک نفر هست که می‌خواهد بازی‌های باقیمانده دوری الامارات را با تمام وجود، تمام کند. او مهرزاد معدنچی است که امروز با 15 گل زده به همراه فیصل خلیل برترین گلزن دوری‌الامارات است. شاید اگر مهرزاد در تیم الاهلی بازی می‌کرد دیگر هیچ نیازی نبود که خودش را خسته کند و با بازیکن مصرف‌کننده‌ای چون خلیل رقابت کند.

بازیکنی که تمام توپ‌ها در خط حمله تیم الاهلی به او ختم می‌شود و تنها باید به‌خود زحمت دهد و آن را به درون دروازه بفرستد. آقای گل نشدن مهرزاد، خیلی بیشتر از آقای گل شدن فیصل خلیل می‌ارزد. ارزشش را باید به تلاش معدنچی ربط داد. بازیکنی که خیلی وقت‌ها با جنگندگی ویژه‌اش سه امتیاز را از چنگ حریف در آورده یا مانع از این شده که تیم الشعب بازی خود را ببازد.«به همین خاطر است که در بین بازیکنان برتر فصل هستم  اما خیلی دوست دارم که در نهایت این عنوان هم مال من باشد. خوشحالم که در بیشتر بازی‌هایی که من گل زدم تیم امتیاز گرفته.» ولی مهرزاد هنوز از یک بابت ناراحت است  و از این بابت که در این هفته‌ها هیچ توپی نرسیده که مهرزاد را در موقعیت گلزنی قرار دهد. «باور کنید در سه بازی قبلی حتی یک توپ درست و حسابی هم به من نرسیده. در حالی که خلیل که در 3 بازی اخیر 4 تا گل زده، کلی موقعیت داشته.» حتی اگر مهرزاد هم آقای گل نشود، کسی به او خرده نمی‌گیرد.

کسی نمی‌گوید که یک هافبک چپ باید حتما آقای گل می‌شد. یا کسی نمی‌گوید که در تیم ضعیفی مثل الشعب او باید یک تنه هم دفاع کند و هم گل بزند. ولی مهرزاد پیش خودش این را دوست ندارد. «من می‌خواهم آقای گل شوم. شاید قبل از این خیلی به فکرش نبودم. ولی الان تیم دیگر هیچ انگیزه‌ای برای ادامه کار در لیگ ندارد. حداقل من باید به چیزی که به خاطرش زحمت کشیده‌ام، برسم.» معدنچی برای رسیدن به دو عنوانی که این روزها برایش می‌جنگد اما نمی‌تواند تنهایی کاری کند. تیم 11 نفر دارد و باید این 11 نفر دست به دست هم، کار را جلو ببرند. معدنچی هم این را به خوبی می‌داند. «اگر قرار است من به این دو مهم برسم باید همه کمک کنند. امیدوارم واقعا اینطور باشد. البته در بازی‌های قبلی که هیچ موقعیتی برای من ساخته نشده.» مهرزاد البته این فصل 6 پاس گل هم داد تا نشان دهد که چه بازیکن تاثیرگذاری است.

این سؤال اما هنوز وجود دارد که مهرزاد معدنچی در نهایت برای فصل جدید به چه تیمی می‌رود. او تمایلی ندارد که در تیم الشعب ادامه دهد. درست مثل جواد کاظمیان که یک فصل کنار این تیم بود و بعد راهی الشباب شد. مهرزاد اما هنوز برای آینده تصمیم نگرفته است. «چند پیشنهاد خوب است ولی من در این باره هنوز هیچ تصمیمی نگرفته‌ام. با توجه به شرایطی که تیم دارد ترجیح می‌دهم که فعلا در این باره هیچ مذاکر‌اتی انجام ندهم و در پایان فصل در این باره تصمیم بگیرم.» او هنوز تصمیم نگرفته که در امارات بماند یا راهی اروپا شود...«رفتن به اروپا سخت است. ولی باور کنید هنوز هیچ‌چیز مشخص نیست.»

کد خبر 51742

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز