کم‌اشتهایی از عوارض بیماری کروناست بنابراین کارشناسان و متخصصان به منظور پیشگیری از اختلال رشد و سوءتغذیه گروه سنی کودکان و نوجوانان توصیه می‌کنند در دوران نقاهت به برنامه غذایی این گروه بیشتر توجه شود.

رژیم غذایی مناسب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مریم زارعی مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: برای جلوگیری از اختلال رشد و سوءتغذیه کودکان و نوجوانانی که به بیماری کوویدـ۱۹ مبتلا شده‌اند و در دوران نقاهت به سر می‌برند باید وعده‌های غذایی کوچک و کم‌حجم در طول روز مصرف شود. بهترین منابع پروتئین برای کودکان انواع گوشت، حبوبات، تخم‌مرغ، لبنیات پاستوریزه و آجیل‌های کم‌نمک یا بدون نمک است.

زارعی بیان کرد: در دوران نقاهت بیماری کرونا مصرف انواع کربوهیدرات‌های پیچیده از جمله برنج، انواع نان سبوس‌دار و ماکارونی ترجیحا سبوس‌دار، رشته و غلات صبحانه، سبزی‌ها و میوه‌ها توصیه می‌شود.

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با بیان این‌که مصرف مقدار مناسب آب باعث می‌شود ترشحات درون مجاری هوایی رقیق‌تر و تخلیه بهتر شود، افزود: توصیه می‌شود در دوران نقاهت بیماری کرونا روزانه شش لیوان آب یا سایر مایعات مانند آبمیوه طبیعی و آب سبزی‌های تازه، چای کمرنگ و آب گوشت مصرف شود. همچنین باید مصرف غذاهای حاوی مقادیر زیاد سدیم مانند انواع کنسروها، شورها و غذاهای فراوری‌شده را محدود کرد.

وی با اشاره به این‌که مصرف سوپ حاوی نمک برای جبران سدیم در نوجوانان مرخص‌شده از بیمارستان در صورت کاهش سطح سرمی سدیم به کمتر از ۱۳۵ توصیه می‌شود، ادامه داد: سدیم پایین در افراد به ویژه کودکان و نوجوانان سبب عفونت‌های تنفسی خواهد شد.

زارعی تصریح کرد: توصیه می‌شود برای تامین پتاسیم مورد نیاز بدن کودکان و نوجوانان انواع میوه‌های در دسترس مانند موز، آلو، زردآلو و سبزی‌هایی مثل اسفناج، جعفری، سبوس گندم، هویج، کدو حلوایی، گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی به صورت روزانه مصرف شود.

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت یادآور شد: خواب کافی بین ۸ تا ۱۰ ساعت است و این مقدار استراحت برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن ضروری است.

کد خبر 519418

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha