جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

گروه بورس: ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران هفته گذشته ۲۵۲ درصد رشد کرد.

به گزارش خبرنگار همشهری، در هفته منتهی به بیست و پنجم اردیبهشت ۸۶ با توجه به عرضه عهده سهام شرکت‌های تراکتورسازی تبریز و سرمایه‌گذاری شاهد و توسعه آذربایجان ۶۸۱ میلیون سهم در بورس تهران معامله شد که حاکی از رشد ۱۹۴.۵ درصدی نسبت به هفته پیش از آن بود به این ترتیب در این هفته ارزش کل معاملات هم ۲۵۲ درصد افزایش یافت و به ۲ هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال رسید.

اینک پیش‌بینی می‌شود در هفته جاری با عرضه سهام کشتیرانی و سرمایه‌گذاری بهمن و تصمیم بانک مسکن به عرضه سهام شرکت‌های سیمانی روند ارزش معاملات ادامه یابد.

اما در هفته‌ای که بورس تهران افزایش دامنه‌نوسان از ۲ به ۳ درصد را تجربه می‌کرد شاخص بازار (قیمت و سود نقدی) به تغییرات جدید روی خوش نشان داد و با افزایش ۹۵۰ واحدی از مرز ۳۷ هزار واحد فراتر رفت و به ۳۷ هزار و ۱۸۶ واحد رسید.

در این هفته همچنین شاخص قیمت هم با رشد ۲۵۲ واحدی مواجه شد و تا مرز ۱۰ هزار و ۳۲۰ واحد بالا رفت. علاوه بر این، هفته گذشته شاخص‌های مالی و صنعت هم در بازار اوراق بهادار تهران روند صعودی را تجربه کردند.

به این ترتیب شاخص مالی با رشد ۳۹ ‌واحدی به ۲۰ هزار و ۹۲۲ واحد رسید و شاخص صنعت هم با افزایش ۲۰۳ واحدی به ۲۰ هزار و ۹۲۲ واحد رسید.

براساس این گزارش هفته گذشته ارزش معاملات اوراق مشارکت نسبت به هفته پیش از آن ۴.۱۵ درصد نزول کرد و به ۱.۲ میلیارد ریال رسید و تعداد برگه‌های مورد معامله هم با همین میزان افت به هزار و ۲۳ برگه رسید.

کد خبر 52019

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز