جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

گروه بورس: آمار معاملات ۳ هفته ابتدایی سال ۸۷ نشان می‌دهد: در سال جاری سهامداران بورس تهران در کنار شرکت‌های معدنی به خرید سهام خودروسازها تمایل بیشتری نشان داده‌اند.

به گزارش خبرنگار همشهری، در این مدت یک هزار و ۹۱۶ نفر سهام شرکت پارس خودرو را به سبد دارایی‌های خود اضافه کرده‌اند تا به این ترتیب سهام این شرکت در صدر پرطرفدارترین سهام بورس قرار گیرد. همچنین در فهرست یادشده بعد  ازپارس خودرو، 5 شرکت گروه معادن رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

براساس این گزارش در ۳ هفته آغاز سال سهام شرکت‌های معادن و فلزات توسط یک هزار و ۶۶۸ نفر خریداری شده و گل‌گهر، فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان و مس ایران به ترتیب با جلب نظر یک هزار و ۴۲۱، یک هزار و ۲۰۸، یک هزار و ۱۳۴ و هزار و ۵۶ خریدار بیش از دیگر شرکت‌های بورس مورد توجه فعالان بورس قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر بعد از ۵ شرکت معدنی، رتبه ششم پرطرفدارترین سهام ۳ ‌هفته اخیر نصیب بانک پارسیان شده که اکثریت سهام آن در اختیار ایران خودرو یکی از دو خودروساز بزرگ کشور قرار دارد. سهام این بانک در مدت یا دشده توسط هزار و ۱۹ نفر خریداری شده است.

این گزارش حاکی است: بعد از بانک پارسیان رتبه‌های بعدی فهرست پرطرفدارهای بورس دوباره در اختیار شرکت‌های معدنی قرار گرفته، چون در این مدت سهام چادرملو مورد توجه ۹۴۳ خریدار قرار گرفته و سرمایه‌گذاری امید هم که اکثریت سبد سهام خود را به سهام معدنی‌ها اختصاص داده، توسط ۷۴۲ نفر خریداری شده است.

آمار و ارقام معاملات ۲۱ روز ابتدای سال ۸۷ نشان می‌دهد: بعد از شرکت‌های معدنی دوباره خودروسازها با جلب اعتماد تعداد بیشتری از سهامداران، جایگاه بهتری نسبت به شرکت‌های دیگر گروه‌ها، در بورس به دست آورده‌اند.

براین اساس ۷۴۲ نفر ظرف این مدت سهام زامیاد را خریداری کرده‌اند و سهام ایران خودرو و ایران خودرو دیزل هم به ترتیب به سبد دارایی‌های ۷۳۶ و ۳۵۲ نفر از سهامداران بازار سرمایه اضافه شده است تا به این ترتیب در صدر جدول شرکت‌های پرطرفدار بورس، شرکت های خودروسازی جایگاه مناسبی برای خود دست و پا کنند.

به این ترتیب با استناد به آمار معاملات ۳ هفته اول سال ظاهرا تمایل و اعتماد بازار به سهام شرکت‌های معدنی کماکان ادامه دارد و شرکت‌های خودروساز هم بعد از معدنی‌ها بیش از سایر گروه‌ها مورد توجه سهامداران هستند چون در این مدت نیمی از خریداران ترجیح داده‌اند نسبت به خرید سهام شرکت‌های معدنی و خودروسازی اقدام کنند.

کد خبر 48375

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز