سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۳
۰ نفر

اکبر زرگانی‌نژاد*: سه‌شنبه ۲۱ خرداد شاخص بورس اوراق بهادار تهران بالاخره از مرز ۴۰ هزار واحد گذشت و شاخص کل هم عبور از ۱۱ هزار واحد را تجربه کرد.

اما این صعود در فصلی که شرکت‌ها به مجمع می روند متاثر از اقبالی است که بازار نسبت به سهام شرکت‌های فعال در صنعت فولاد از خود نشان داده و انتظار می روداین روند در هفته پیش رو هم ادامه داشته باشد.

به عبارت دیگر عملکرد مناسب شرکت‌های گروه فولاد در کنار بودجه قابل توجهی که برای سال مالی آینده آنها در نظر گرفته شده، پیش بینی تقسیم سود مناسب را به بازار منعکس کرده و فعالان بورس هم با در نظر گرفتن سرمایه این شرکت‌ها درصدد اضافه کردن سهام فولادی‌ها به سبد دارایی‌های خود برآمده اند؛  این افزایش تقاضا هم درنهایت به رشد شاخص منجر شده است.

اما صعود شاخص در مورد سایر نمادهای درج شده روی تابلوی بورس حکایت از افزایش تقاضا ندارد و ساده‌تر اینکه فعالان بازار وسهامداران تنها با ابراز تمایل به سهام فولادی‌ها ومعدنی‌ها والبته شرکت‌های سرمایه‌گذاری که در سبد دارایی‌هایشان شرکت های گروه فولاد جایگاه ویژه ای دارد، شاخص بورس را بالا کشیده اند.

از سوی دیگر، پیش بینی می شود با ادامه روند توجه به شرکت های فولادی که فعلا سهام پیشرو بازار هستند، در روزهای آینده شاخص بورس به رشد خود ادامه دهد و رکورد های جدیدی بر جای بگذارد.

*سخنگوی کانون کارگزاران

کد خبر 54580

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز