پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹
۰ نفر

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت می‌گویند افراد زمانی که علائم بیماری کوویدـ۱۹ را از خود بروز می‌دهند در مرحله بسیار سرایت‌دهنده بیماری قرار گرفته‌اند و میزان ویروس در بدن آن‌ها در سطح بالایی قرار دارد. 

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین‏، ایسنا به نقل از شینهوا نوشت: ماریا ون کرکوف، همه‌گیرشناس بیماری‌های عفونی و از مدیران ارشد سازمان جهانی بهداشت، گفته است از اطلاعات بسیار محدودی که اکنون ما در اختیار داریم به نظر می‌رسد مبتلایان به بیماری کوویدـ۱۹ زمانی که احساس بیماری می‌کنند که در واگیرددارترین مرحله بیماری قرار گرفته‌اند. 

وی همچنین ادامه داد: مطالعات اولیه حاکی از آن است که افرادی که علائم خفیف دارند بین ۸ تا ۹ روز ممکن است واگیر باشند و این مدت زمان برای افرادی که حال وخیم‌تری دارند می‌تواند طولانی‌تر شود.

مایک رایان، مدیر اجرایی برنامه فوریت‌های پزشکی سازمان جهانی بهداشت، نیز اعلام کرد: بار ویروس در  در مجاری هوایی فوقانی در زمان آغاز بیماری بالا است.یعنی ممکن است هنوز احساس بیماری نداشته باشید، اما بدون داشتن تب یا دیگر علائم بار ویروسی بالایی در بدن شما بالا باشد و ویروس را به دیگران منتقل کنید.

همین ویژگی باعث شده است کنترل شیوع کروناویروس جدید دشوار شود،

اما با انجام آزمایش‌های گسترده و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی کنترل شیوع این عفونت امکانپذیر است.

کد خبر 520276

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha