فرهنگسرای آفتاب همزمان با شیوع ویروس کرونا برای پیشگیری و مقابله با آن و بنا بر ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا و بخشنامه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران اجرای برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی به‌صورت حضوری را از نیمه اسفندماه لغو کرد

سلیم‌زاده

همشهری آنلاین/زهرا کریمی : اجرای فعالیت‌ها به‌صورت مجازی قدمی همسو با شعار «به سوی آسمان» و با هدف ایجاد نشاط و امید و مثبت‌نگری برای مبارزه با این ویروس منحوس ادامه یافت. در این‌باره با «نسیم سلیم‌زاده»رئیس فرهنگسرای آفتاب گفت‌وگوی کوتاهی کرده‌ایم.  
با توجه به شعار برنامه‌ها، فعالیت‌های مجازی مجموعه چه تأثیراتی در ارتباط با اهالی داشته است؟  
امسال شرایط فعالیت آموزشی در فرهنگسرا متفاوت با هر سال رقم خورد. با توجه به شرایط قرنطینه خانگی برای حفظ ارتباط با مخاطبان و شهروندان، پرکردن اوقات و آگاهی‌رسانی آنان فعالیت‌ها به‌صورت مجازی و پیوسته اجرا شد. در این ایام نه تنها ارتباط شهروندی با فرهنگسرا کمرنگ نشد بلکه این ارتباط را از طریق فضای مجازی گسترش دادیم.  
مهم‌ترین آنها چه برنامه‌هایی است؟  
ساخت چندین موشن دیزاینر با موضوعات سفر نرفتن، روبوسی نکردن، دست ندادن، شستن دست‌ها و در خانه ماندن، فتوکلیپ‌هایی با عناوین کرونا را شکست می‌دهیم، روزهای سخت را می‌گذرانیم و روزهای خوب در راهند با موضوع کودکان و کرونا، فاصله‌گذاری اجتماعی، قدردانی از مدافعان سلامت، نمایشگاه‌های نقاشی، سوخته‌نگاری، تجسمی صنایع‌دستی، تهیه فیلم و عکس‌های آموزشی با هماهنگی مربیان و انتشار آنها در فضای مجازی، همکاری با متولیان آستان قدس امامزاده اسماعیل(ع) در پخت سوپ برای بیماران مبتلا به کرونا، دوخت ۶ هزار ماسک پارچه‌ای، توزیع ارزاق بین خانواده‌های نیازمند از جمله برنامه‌ها در ایام قرنطینه خانگی بود. فعالیت‌های گروهی طبق روال این ۳ ماهه به‌صورت مجازی ادامه دارد و سعی می‌کنیم برنامه‌ها را براساس تقاضای شهروندان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی و هنری اجرا کنیم.  

کد خبر 522188

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha