تملک و تبدیل باغ نراقی در منطقه ۷ خبری بود که در روزهای اخیر در صدر اخبار شهری قرار گرفت؛ اتفاقی که به گفته «سمیه حاجوی» شهردار منطقه ۷، سبب افزایش سرانه فضای سبز منطقه می‌شود.  

حاجوی


باغ نراقی در سه‌راه طالقانی و محدوده محله خواجه‌نصیر قرار گرفته است. این محله‌ سرانه فضای سبز پایینی دارد و مدیران شهری باور دارند با تبدیل این باغ به بوستان محلی، این محله سرسبز می‌شود.  


موضوع تبدیل باغ‌های محلی به بوستان به سال گذشته برمی‌گردد. روزی که «مجتبی یزدانی» معاون خدمات شهری شهردار تهران، به شهرداران مناطق دستور داد باغ‌های بلااستفاده در محله‌ها را شناسایی، تملک و به بوستان‌های محلی تبدیل کنند. پس از این دستور باغ‌های هورفر، بخشی‌فرد و شهدای ارتش توسط شهرداری منطقه ۷ تملک و به بوستان تبدیل شدند. اکنون عملیات تبدیل باغ نراقی به بوستان محلی شروع شده است.  
حاجوی در تشریح بیشتر این خبر می‌گوید: «در راستای اهداف و سیاست‌های شهرداری تهران برای حفظ باغ‌ها و گسترش فضای سبز شهری با تلاش و پیگیری‌های مکرر، باغ نراقی با اعتباری که از محل عوارض کمیسیون ماده ۷ اختصاص داده شد، تملک و عملیات ساخت بوستان شروع شده است. »به‌طور کلی شهرداری منطقه ۷ موفق به تملک ۴ باغ و تبدیل آنها به بوستان‌های محلی شده است.  
افزایش سرانه فضای سبز مهم‌ترین دستاورد تملک باغ نراقی است که شهردار منطقه ۷ درباره آن می‌گوید: «این باغ در مرز محله خواجه‌نصیر واقع شده است که یکی از محله‌ها با سرانه پایین فضای سبز است و با تملک آن دسترسی محلی شهروندان به بوستان عمومی ‌مهیا می‌شود و سرانه فضای سبز منطقه حدود ۶۱/۴‌مترمربع افزایش می‌یابد.»
به گفته او با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه، سرانه فضای سبز کم است، اما فضایی برای ساخت بوستان وجود ندارد. بنابراین، تملک باغ‌ها و تبدیل آنها به بوستان‌های محلی و سرسبز بهترین گزینه برای افزایش سرانه فضای سبز است. زمین خیاط‌خانه ارتش، ۸ هزارمترمربع وسعت دارد که فاز اول آن سال ۹۷ بهره‌برداری شد. باغ هورفر با بیش از ۳ هزارمترمربع هم اواخر سال ۹۷ به بهره‌برداری رسید و در اختیار شهروندان قرار گرفت. بوستان بخشی‌فرد هم که ۲۵۰۰‌مترمربع مساحت دارد، اواخر سال ۹۸ به بهره‌برداری رسید. باغ نراقی هم امسال به بوستان تبدیل می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.  

کد خبر 523384

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha