نمایشگاه گیلاس، آلبالو، صنایع‌دستی و محصولات دامی شنبه ۳۱ خرداد در روستای فشند شهرستان ساوجبلاغ آغاز به کار کرد.

گیلاس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سرپرست فرمانداری ساوجبلاغ، استان البرز در آیین جشن گیلاس و آلبالو و افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی مردم روستای فشند گفت: طبق برآوردها امسال از ۱۱ هزار هکتار باغ ساوجبلاغ بیش از ۱۷ هزار تن گیلاس برداشت می‌شود.

حمیدرضا ورزشی فروش بدون واسطه و امکان عرضه محصول توسط باغداران در یک نمایشگاه را فرصت خوبی دانست تا علاوه بر آشنایی مردم با بوم گردی از محصولات روستا نیز خریداری کنند.
وی افزود: ساوجبلاغ رکود دار تولید گیلاس در استان البرز است.

سرپرست فرمانداری ساوجبلاغ از برگزاری جشنواره‌های مشابه ازجمله هلو، آلو و غیره در این شهرستان خبر داد و گفت: ساوجبلاغ قطب تولید میوه‌های هسته‌دار است و امیدواریم فروش این محصولات امسال به‌گونه‌ای رقم بخورد که باغداران ساوجبلاغ منفعت مناسبی از تولیدات خود داشته باشند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساوجبلاغ نیز گفت: در این جشنواره ۳۰ غرفه با ارائه محصولات و توانمندی مردم روستا را در تولید انواع محصولات صنایع‌دستی، محصولات دامی، لبنی و را به معرض نمایش گذاشتند.

علی‌رضا طهماسبی افزود: این نمایشگاه که باهمت شورای اسلامی و دهیاری روستای فشند، اداره میراث فرهنگی، بخشداری مرکزی، فرمانداری و جهاد کشاورزی برگزارشده، یکی از نمایشگاه‌های متنوع در بیان بوم گردی و توسعه اقتصاد روستا است.

وی افزود: فروش محصولات درجه‌یک ازجمله گیلاس و آلبالو و فرآورده‌های خشک این محصولات با تخفیف ۲۰ تا ۲۵ درصد از برنامه‌های جانبی نمایشگاه است که از ۳۱ خرداد آغاز و تا هفتم تیرماه از ساعت ۸ صبح الی ۲۰ در محوطه مدرسه قدیمی روستای فشند دایر است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساوجبلاغ یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره گیلاس را شناساندن این نماد در سطح منطقه عنوان کرد و گفت: در باغات فشند عمر درختان گیلاس به بیش از ۱۰۰ سال هم می‌رسد که امیدواریم در آینده گیلاس به‌عنوان نماد روستای فشند ثبت شود.

روستای فشند در ۱۰ کیلومتری هشتگرد مرکز شهرستان ساوجبلاغ قرار دارد و یکی از روستاهای هدف گردشگری با محصولات باغی متنوع مانند گیلاس و آلبالو و به لحاظ آب‌وهوای خوب زبانزد است.

این روستا جاذبه‌های گردشگری طبیعی فراوانی ازجمله رودخانه، چشمه‌های دائمی و بافت زیبای روستایی دارد. قدیمی‌ترین مدرسه استان البرز که هفدهمین مدرسه قدیمی کشور نیز است در این روستا واقع‌شده است.

کد خبر 523588

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha