سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۴:۴۳
۰ نفر

مهدی قدمی: اینجا مثل دنیای بازی‌های کامپیوتری محدودیت سرعت نداریم.

برای اینکه بتوانیم با سرعت هزار کیلومتر در ساعت سوار ماشین زمان شویم و به موفقیتی که آرزویش را داریم برسیم، باید ده تا از شگردهای افزایش سرعت را در این بزرگراه به کار بگیریم تا از بقیه جلوتر باشیم.

   شگرد دوم: حل اختلاف‌ها

   همه ما دوست داریم از مهلکه اختلاف  بیرون بیاییم. در واقع پس از یک بحث و جدل و درگیری هیچ کدام از طرفین اختلاف پیروز نیستند. اگر کسی راه حل مسئله‌ای را به زور به ما تحمیل کند، چه برخوردی از خودمان نشان می‌دهیم؟ قطعاً پایان چنین راه حلی خشم، غضب، کینه و انتقام است. واقعیت این است که این درگیری‌ها باعث  مشکلات روحی و جسمی می‌شود. آیا بهتر نیست که با پیدا کردن نظر‌های مشترک هر دو طرف، صادقانه و منصفانه به‌دور از هرگونه هیاهو و جدل، مشکل پدید آمده را حل کنیم.

کاریکاتور از لاله ضیایی

   استفاده از زور فقط به‌صورت ‌‌موقتی کارساز است. در صورتی که ما  رابطه‌ای خوب و پایدار می‌خواهیم؛ پس  راه‌حل‌هایی را برای مشکلات انتخاب می‌کنیم که بخشی از نظرها و منافع در آن گنجانده شده باشد،  در چنین شرایطی احتمال خشم و اعمال تلافی جویانه کم رنگ‌تر و برعکس دوستی‌ها بسیار محکم تر از قبل می شود.

   زمانی که با راه‌حل‌های متفاوتی روبه‌رو شدید، تلاش کنید تا نظر خودتان را به روشنی بیان کنید. باید معلوم شود موضوعی که بر سر آن اختلاف دارید مهم‌تر است یا رابطه شما با یکدیگر؟ آیا می‌دانید که با از خودگذشتگی، هر دو طرف خوشحال و دوستی‌تان
مستحکم تر می‌شود؟ بعضی وقت‌ها دادن امتیاز به یکدیگر یا به شکل دیگری کنار آمدن با یکدیگر کمترین آسیب را در بحث و جدل‌ها به شما می زند. البته علت آن هم این است که در پایان هیچ‌کدام از طرفین دعوا کاملاً برنده یا بازنده نیستند.

کد خبر 52365

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز