دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۱:۵۹
۰ نفر

گزارش عملکرد مالی شرکت های وابسته به شهرداری طی یک ماه آینده به شورای شهر ارائه می شود

به گزارش گروه شهری روزنامه همشهری مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان دویست وچهل ویکمین جلسه علنی و بدون حضور مستمع شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه برخی اعضای شورای شهر خواستار ارائه گزارش مالی تعدادی از شرکت های شهرداری بودند که با توجه به برگزاری مجامع این شرکت ها طی یک ماه آینده، مقرر شد گزارش عملکرد مالی همه شرکت ها در بخش درآمدها و هزینه ها به شورای شهر ارائه شود.

وی در عین حال گفت: برخی شرکت های تحت پوشش شهرداری پیش از این گزارش مالی خود را به شورای شهر ارائه داده بودند.

چمران افزود: از آنجا که سیستم مالی شهرداری در سال 85 به صورت تعهدی درآمده است هم اکنون، گزارش عملکرد شهرداری به صورت ماهانه به شورای شهر ارائه می شود و در همین راستا در حال حاضر گزارش عملکرد اردیبهشت ماه شهرداری به شورای شهر ارائه شده است.

وی گفت: هرچند شورای شهر هر سه ماه یک بار باید گزارش دهد ولی شهرداری در حال حاضر باتوجه به سیستم تعهدی خود هر ماه گزارش درآمدها و هزینه ها را ارائه می دهد.

رئیس شورای شهر همچنین با اشاره به موضوع تفریغ بودجه شهرداری گفت: برای تفریغ بودجه دنبال تعیین حسابرس هستیم که طی هفته آینده تصمیم گیری انجام خواهد شد. در ارتباط با تعیین حسابرسی، توانایی و تجربه افراد بسیار مهم است.

به گفته وی، عده ای معتقدند که حسابرسی به یک نفر واگذار و عده ای نیز می گویند گروهی این کار را انجام دهند و این موضوع هم اکنون در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در حال بررسی است.

چمران همچنین با اشاره به بررسی لایحه مجوز تملک یکی از املاک واقع در طرح عمرانی منطقه 2شهرداری گفت: از آنجا که پروسه تملک این ملک طولانی و در این مدت آرای مختلفی از سوی مراجع قانونی برای آن صادر شده است از این رو مقرر شد تصمیم گیری به گونه ای باشد که بتوان احکام صادره دادگستری را اجرایی کرد.

رئیس شورای شهر همچنین افزود: چون رقم پیشنهادی برای تملک این ملک بالاتر از اختیارات شهردار بوده است شهرداری طی لایحه ای آن را برای بررسی و تصویب نهایی به شورای شهر ارائه داده است.

کد خبر 524

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز