جوئل شوماخر که سینما را با طراحی لباس آغاز کرد و روی صندلی کارگردانی دو فیلم از مجموعه بتمن نشست، در ۸۰ سالگی در نیویورک از دنیا رفت.

جوئل شوماخر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، شوماخر که یک سال اخیر را با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد، از فیلمسازان تحسین‌شده هالیوود بود. پس از آنکه تیم برتن از استودیو برادران وارنر جدا شد، میراث او در دنیای بتمن به شوماخر رسید. برتن دو فیلم پرفروش و بسیار موفق ساخته بود.

«بتمن جاودانی» با بازی ول کیلمر، تامی لی جونز، جیم کری و نیکول کیدمن ۳۰۰ میلیون دلار در دنیا فروخت و زمینه را برای تولید «بتمن و رابین» فراهم کرد؛ فیلمی با بازی جورج کلونی و آرنولد شوارتزنگر که محتوای تا حدودی غیر اخلاقی آن انتقادهای فراوان در پی داشت و البته شوماخر را از دنیای بتمن جدا کرد.

«شبح اپرا» (نامزد سه جایزه اسکار)، «آتش سنت المو»، «مرگ‌بازان»، «پسران گمشده»، «سقوط» با بازی مایکل داگلاس، «موکل» بر اساس رمان جان گریشام، «هشت میلیمتری»، «بی‌عیب»، «باجه تلفن»، «ورونیکا گرین» و چند قسمت از سریال موفق «خانه پوشالی» برای شبکه نتفلیکس از دیگر آثار شوماخر در مقام کارگردان بود.

کد خبر 524535

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    باسلام به دست اندرکاران ومسئولین روزنامه همشهری،درباره مرگ این یارو -خالق بت من-(شیطان من)،خواهشادرعوض اینکه درباره این ارازل واوباش چیزی بنویسید،مطالب وسوژه های مناسب تری حتی درداخل خودکشورماوجوددارنددرباره اونهاکه گزارش تهیه کنید،