سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
۰ نفر

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: حدود ۴۰۰ روستای استان مشکل تامین آب دارند که برای آبرسانی به آنها به ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

کم آبی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا کاکاوند با اشاره به وضعیت تامین آب روستاهای استان کرمانشاه، اظهار کرد: هم‌اکنون ۴۰۰ روستای استان با جمعیت نزدیک به ۲۰ هزار نفر مشکل کمبود آب دارند.

وی اعتبار موردنیاز برای تامین آب این روستاها را حدود ۲۶۰ میلیارد تومان برآورد کرد.

کاکاوند ادامه داد: هم‌اکنون ۸۰ تا ۸۵ روستا از این تعداد به‌صورت سیار و با تانکر آبرسانی می‌شود، پیش‌بینی می‌کنیم در اوج فصل گرما تعداد روستاهای نیازمند آبرسانی سیار به ۱۸۰ مورد برسد که این روستاها در سراسر استان پراکنده هستند.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه یادآور شد: سایر روستاهایی که مشکل آب دارند و برای آنها آبرسانی سیار انجام نمی‌شود، از منابع آب محلی مانند چشمه و... استفاده می‌کنند.

به گفته کاکاوند، ۲۵ روستا از این ۴۰۰ روستا نیز مشکل اجتماعی دارند و جلوی فعالیت‌های انتقال آب را می‌گیرند که مربوط به مسائل بین خود روستاها است و ارتباطی با شرکت آب و فاضلاب ندارد.

وی تاکید کرد: برای تعدادی از این روستاها نیز پروژه آبرسانی در دست اجرا است، هم‌اکنون آبرسانی به ۶۴ روستا را با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان در آستانه بهره‌برداری داریم که امیدواریم این تعداد تا پایان سال به ۱۰۰ روستا برسد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تعداد روستاهایی که هم‌اکنون تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب و بهره‌مند از آب‌لوله‌کشی هستند را نیز ۱۸۰۰ روستا با جمعیت حدود ۴۳۰ هزار نفر اعلام کرد.

کد خبر 524590

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha